پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

14 شهریور؛ آغاز اعزام نخستین کاروان به حج تمتع

14 شهریور؛ آغاز اعزام نخستین کاروان به حج تمتع

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت کاروان های حج تمتع خبر داد و گفت: اولین گروه زائران حج 14 شهریور ماه از ایستگاههای مختلف پروازی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

«سعید اوحدی» افزود: امسال برای نخستین بار تسهیلاتی برای پرداخت هزینه های حج تمتع برای زائران در نظر گرفته و هزینه سفر در دو قسط از زائران دریافت شد .

به گفته وی، قسط اول که پنج میلیون تومان بود، طی ماههای بهمن و اسفند سال گذشته از زائران اخذ شد.

اوحدی تاکید کرد: پرداخت قسط دوم نیز از ششم اردیبهشت ماه آغاز و یک هفته ادامه داشت که طی این مدت تمامی زائران اقساط خود را پرداخت کردند و با توجه به اینکه عدم پرداخت به منزله انصراف محسوب می شد در این مرحله هیچ کس از اعزام انصراف نداده است.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال هفت میلیون و 700 هزار تومان و 10 میلیون و 600 هزار تومان است که حداقل قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت ها حدود 250 هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.

به گفته وی، اعزام اولین گروه زائران حج تمتع 14 شهریور آغاز و تا 6 آبان 93 نیز ادامه خواهد داشت.

اوحدی در مورد کیفیت ارائه خدمات در حج امسال یادآور شد: در حج سال جاری کیفیت خدماتی مانند مراکز اقامتی 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و همچنین تعدادی هتل نیز به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب از گردونه خدماتی سازمان حج و زیارت خارج شدند.

بر اساس این گزارش، امسال با تاکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به همت سازمان حج و زیارت برای نخستین بار، ثبت نام در کاروان های حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال های گذشته آغاز شده و بر این اساس فرصت بیشتری برای آموزش زائران و برنامه ریزی برای سفر ایشان وجود خواهد داشت.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.