پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق عنوان كرد؛

تجديد نظر در بسته‌هاي زيارت با رويكرد فرهنگي و تربيتي

تجديد نظر در بسته‌هاي زيارت با رويكرد فرهنگي و تربيتي

حجت الاسلام اسكندري با طرح اين سؤال كه چگونه مي‌توان از فرصت‌هاي تبليغي در عتبات به ويژه در نجف اشرف با توجه به حضور زائران در مسجد كوفه، سهله، حنانه و صافي صفا و همچنين كاظمين و سامرا به خوبي استفاده كرد، خواستار تنظيم برنامه مناسب عمليات زائران با رويكرد فرهنگي و تربيتي شد.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جلسه اي با حضور آقايان محمدي معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان حج و زيارت، اسماعيلي مسئول بازرسي بعثه مقام معظم رهبري، رضوي مديرعامل شركت شمسا بر تدوين چشم اندازي از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در عتبات تأكيد كرد.

ضرورت تدوين چشم انداز بلند مدت

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با مطرح كردن اينكه تببين استراتژي‌ها و راهبردها براي تحول كارساز است گفت: اگر بدانيم قرار است در عتبات چه اقدامات بلند مدتي انجام دهيم و راهكارهاي ما چيست در آن صورت موفق خواهيم بود.

وي افزود: تعيين چشم انداز يعني بدانيم قرار است در ۲۰ سال آينده چه برنامه هايي داشته باشيم؛ بايد نگاه‌هاي بلند مدت داشته باشيم و براي اقشار مختلف زائر برنامه ريزي فرهنگي و طراحي پكيج‌هاي متنوع داشته باشيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: اگر چشم انداز مشخص، مكتوب و مصوب شود نقشه راه مشخص مي‌شود و در طي آن موفقيت يا عدم موفقيت‌ها نيز قابل سنجش است.

اسكندري يكي از مصاديق داشتن چشم انداز را در زمينه توسعه كمي و كيفي و زمانبندي ساخت هتل‌ها و حسينه‌ها با توجه به وضعيت مالي زائران و همچنين تعيين توسعه كمي و كيفي حمل و نقل زائران دانست و گفت: در زمينه حمل و نقل هم بايد برنامه بلند مدت داشته باشيم و به سمت حمل و نقل ارزان‌تر، امن‌تر و بهتر براي زائران به ويژه براي استان‌هاي دوردست مثل خراسان رضوي، جنوبي، زاهدان، آذربايجان غربي و شرقي كه دو روز در مسير آمد و دو روز در مسير برگشت در ايران و يك روز در عراق هستند برويم كه بهترين آن ها، حمل و نقل ريلي است.


حضور مستمر مسئولان بعثه و حج و زيارت در عتبات

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن تقدير از حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت كه بر مسئله حضور مستمر مسئولان بعثه و حج و زيارت به عتبات را تاكيد و پيگيري كرده اند خاطرنشان كرد: در ايام اربعين سال گذشته قريب به يك ميليون زائر ايراني به كربلا سفر كردند.

تجديد نظر در پكيج زيارت عتبات با رويكرد فرهنگي و تربيتي

حجت الاسلام اسكندري در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سؤال كه چگونه مي‌توان از فرصت‌هاي تبليغي در عتبات به ويژه در نجف اشرف با توجه به حضور زائران در مسجد كوفه، سهله، حنانه و صافي صفا و همچنين كاظمين و سامرا به خوبي استفاده كرد، خواستار تنظيم برنامه مناسب عمليات زائران با رويكرد فرهنگي و تربيتي شد.

وي بازبيني برخي برنامه‌هاي فرهنگي و ايجاد شرايط لازم براي استفاده هرچه بهتر زائران از اماكن مقدس شهر نجف، كربلا، كاظمين و سامرا را ضروري دانست و تصريح كرد: برنامه‌هاي فرهنگي بايد به گونه‌اي تنظيم شوند كه زائران از نظر معنوي و معرفتي استفاده كامل را ببرند و در عين حال سبب خستگي آنان نشود.

اسكندري افزود: رويكرد ما به موضوع عمليات عتبات بايد با رويكرد فرهنگي تنظيم شود؛ ما مي‌خواهيم عملياتي انجام دهيم كه زائر در طي چند روزي كه اينجاست لذت معنوي و بهره معرفتي بيشتري ببرد. بايد عمليات را طوري برنامه‌ريزي كنيم كه زائر شادابي جسمي لازم را نيز داشته باشد تا از فرصت‌هاي زيارتي حداكثر بهره فرهنگي و تربيتي را داشته باشيم.

وي يكي از مصاديقي كه مي‌توان برنامه‌ريزي جديدي بر آن تعريف نمود را حضور ۳ روزه زائران در نجف برشمرد و گفت: حضور زائران در نجف با توجه به برنامه زيارت دوره كه شامل مسجد كوفه، مسجد سهله، مسجد حنانه و… مي‌شود و هر كدام اعمال مخصوص به خود را دارند براي زائر خسته كننده است و اگر برنامه نجف به چهار روز تغيير كند زائر مي‌تواند حظ معنوي و معرفتي بيشتري ببرد و همچنين برنامه زيارتي كاظمين و سامرا دو روزه طراحي شود و اگر پكيج هفت روزه فعلي تبديل به برنامه ۹ روزه شود آثار و بركات معنوي و معرفتي بيشتري براي زائران خواهد داشت.


هدف ما ارائه بهترين خدمات به زائر است

در ادامه اين جلسه، حميد محمدي معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان حج و زيارت ضمن تقدير از پيشنهادات نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق بر تلاش بيشتر در جهت رفاه حال زائران تاكيد كرد.

وي تصريح كرد: هدفي كه داريم ارائه بهترين خدمات با نگاه فرهنگي و معنوي به زائر است و در اين زمينه برنامه‌هاي خوبي در حال پيگيري و اجراست.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.