پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول ستاد عمره مدينه اعلام كرد:

خدمات‌رساني ۲۶ هزار نفر به ۸۱۷ هزار عمره‌گزار ايراني

خدمات‌رساني ۲۶ هزار نفر به ۸۱۷ هزار عمره‌گزار ايراني
مسئول ستاد عمره مدينه تعداد كل زائران سرزمين وحي در عمره ۹۲-۹۳ را بيش از ۸۱۷ هزار نفر اعلام كرد و اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۶۵۰ تن از عوامل، كار اجرايي عمره و خدمت رساني به زائران را بر عهده دارند.

مهدي حضوري در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، تعداد زائران عادي امسال را ۷۸۳ هزار و ۹۳۳ نفر اعلام كرد و گفت: امسال ۲۲۳۱ استاد دانشگاه، ۲۶۰۱ دانش آموز پسر و ۱۵ هزار و ۵۰۶ دانشجوي پسر به عمره مشرف شده اند.

وي افزود: همچنين تاكنون ۸۲۱ طلبه مجرد، ۱۴۳۸ نفر از برادران طلبه متاهل، ۱۷۵۲ نفر از خواهران طلبه متاهل و ۸۸۰۰ زوج دانشجو در عمره سال جاري وارد سرزمين وحي شده‌اند.

مسئول ستاد عمره مدينه تعداد كل زائران عمره ۹۲-۹۳ را ۸۱۷ هزار و ۸۲ نفر در قالب ۵۹۸۱ كاروان اعلام كرد و ادامه داد: ۲۶ هزار و ۶۵۰ تن از عوامل اجرايي عمره و خدمت رساني به زائران را بر عهده دارند.

اين مقام مسئول تعداد روزهاي اقامت زائران در سرزمين وحي را ۱۰ روز دانست و اضافه كرد: البته ۱۵۱ كاروان مربوط به اواخر ماه شعبان ۱۵ روز و ۹۲ كاروان مربوط به ماه مبارك رمضان نيز ۲۰ روز در سرزمين وحي اقامت دارند تا اعمال و عبادات آنها در ماه رمضان دچار مشكل نشود.

به گفته وي تا كنون ۲۳۹۷ پرواز هواپيمايي‌هاي ايران اير، ماهان و سعودي زائران را از ايران به عربستان منتقل كرده و تعداد ۲۲۵۸ پرواز نيز زائران را از جده به نقاط مختلف كشورمان منتقل كرده اند.

حضوري با بيان اينكه هم اكنون ۴۹ هتل در مدينه منوره در اختيار ستاد عمره و زائران ايراني است گفت: دو آشپرخانه زين و الدخيل كار پخت غذاي زائران را در مدينه منوره بر عهده دارند كه از اين ميان آشپزخانه دخيل تا كنون ۴ ميليون و ۵۳ هزار و ۶۷۸ وعده غذا با ميانگين تقريبي روزانه ۱۳۷۰۰ وعده پخت كرده و اشپرخانه زين نيز تا كنون ۲ ميليون و ۹۱۰ هزار و ۹۷۱ وعده غذا با ميانگين روزانه ۹۵۵۰ غذا پخت كرده است.

وي اضافه كرد: در مجموع تا كنون ۶ ميليون و ۹۶۴ هزار و ۶۴۹ وعده غذاي گرم در آشپرخانه‌هاي ايران در مدينه براي زائران ايراني پخت شده است.

مسئول ستاد عمره مدينه با بيان اينكه در عمره ۹۲-۹۳ در مجموع ۶۰ تن از هموطنانمان در سرزمين وحي فوت شده اند، عنوان كرد: ۳۷ تن از فوتي‌ها به ايران منتقل شده اند و ۲۳ نفر آنان در مكه و مدينه دفن شده اند ضمن اينكه تعداد فوتي‌هاي مدينه ۲۳ نفر بوده است.

حضوري گفت: تعداد ۳۵۶ نفر در عمره جاري در عربستان مصدوم و بستري شده اند كه ۲۱۹ مورد آن در مدينه بوده است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.