پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت هفته آینده با وزیر حج عربستان دیدار می کند

رئیس سازمان حج و زیارت هفته آینده با وزیر حج عربستان دیدار می کند
هفته آینده دیداری را با وزیر حج عربستان خواهیم داشت تا در تا یک جمع بندی کلی در مورد عمره داشته باشیم و آخرین رایزنی ها و مذاکرات را نیز برای حج سال جاری انجام دهیم. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930230000210#sthash.jzfZhVam.dpuf
رئیس سازمان حج و زیارت از کلنگ زنی زائرسرای چزابه و هتل شلمچه در روز سوم خرداد همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: هفته آینده دیداری را با وزیر حج عربستان خواهیم داشت تا در تا یک جمع بندی کلی در مورد عمره داشته باشیم و آخرین رایزنی ها و مذاکرات را نیز برای حج سال جاری انجام دهیم.

سعید اوحدی گفت: در جلسه‌ای که با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشتیم دستاوردهای سازمان از جمله استقبال بانک‌ها برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی زائران عتبات عالیات مطرح شد که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این اقدام سازمان حج را مصداق اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری دانستند.


وی ادامه داد: با شروع سال جاری سفرهای استانی ما آغاز شد که این اقدام نیز برای استفاده از تجربیات ظرفیت‌های عظیمی که در استان‌ها وجود دارد کار بزرگی است.

**هفته آینده، دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هفته آینده دیداری را با وزیر حج عربستان خواهیم داشت تا در تا یک جمع بندی کلی در مورد عمره داشته باشیم و آخرین رایزنی ها و مذاکرات را نیز برای حج سال جاری انجام دهیم.

اوحدی اظهار داشت: روز شنبه همزمان با سوم خرداد و حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر کلنگ ساخت هتل شلمچه و زائرسرای چزابه به زمین زده می‌شود.

بهره برداری از فاز اول زائر سرای چزابه تا اربعین سال جاری

وی افزود: امیدوار هستیم زائر سرای چزابه تا اربعین سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد و برنامه ریزی ما این است که هتل شلمچه نیز تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

اوحدی در خصوص زائرسرای شلمچه گفت: زائرسرای چزابه با ظرفیت 10 هزار نفر در دو فاز ساخته خواهد شد که فاز اول اجرای آن تا ایام اربعین امسال به پایان می‌رسد.

**اعزام زائران مدینه قبل از 19 استان و 9 ایستگاه پروازی

وی همچنین با اشاره به تکمیل کاروان‌های حج سال 93 افزود: اولین گروه از زائران حج 93، 14 شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و نکته قابل توجه این است که سال گذشته زائران تنها می‌توانستند از تهران برای مدینه قبل اقدام کنند که امسال با هماهنگی وزارت حج عربستان موفق شدیم تعداد استان‌ها را به 19 استان افزایش دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بنابراین در حج امسال زائران از 19 استان و در مجموع از 9 ایستگاه پروازی برای اعزام به مدینه قبل می‌توانند اقدام کنند و این فضای عادلانه‌ای را در اختیار زائران قرار می‌دهد.

**آغاز معاینات پزشکی زائران حج امسال از اوایل خرداد

اوحدی با اشاره به انجام معاینات پزشکی زائران از اوایل خردادماه گفت: از ابتدا و یا اوایل خرداد ماه انجام معاینات پزشکی زائران حج امسال را آغاز می‌کنیم و یکی از اقدامات خوبی که برای حج امسال برنامه ریزی شده است این است که همان پزشکی که در استان زائران آنها را معاینه می‌کند همان پزشک در مطب هتل آن زائران نیز حضور داشته باشد تا از پرونده پزشکی آنها اطلاع داشته باشد.

**راه اندازی مطب شبانه روزی بانوان

وی همچنین با اشاره به افزایش حضور پزشکان زن در حج سال جاری گفت: سال گذشته 15 پزشک زن همراه کاروان ها بودند که با برنامه ریزیهای انجام شده امسال 60 پزشک زن همراه کاروان‌ها خواهند بود.

اوحدی همچنین از راه اندازی مطب شبانه روزی برای بانوان در حج امسال خبر داد و افزود: برنامه ریزی کرده‌ایم تا در هتل‌هایی که ظرفیت بالایی دارند مطب شبانه روزی بانوان وجود داشته باشد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.