پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مجلس‌اقدام‌سازمان حج را مصداق اقتصادمقاومتي ميداند

مجلس‌اقدام‌سازمان حج را مصداق اقتصادمقاومتي ميداند
سعيد اوحدي گفت: در جلسه‌اي كه با كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي داشتيم دستاوردهاي سازمان از جمله استقبال بانك‌ها براي توسعه زيرساخت‌هاي رفاهي زائران عتبات عاليات مطرح شد كه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس اين اقدام سازمان حج را مصداق اقتصاد مقاومتي در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري در سال جاري دانستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی  گفت: هفته آينده ديداري را با وزير حج عربستان خواهيم داشت تا در تا يك جمع بندي كلي در مورد عمره داشته باشيم و آخرين رايزني‌ها و مذاكرات را نيز براي حج سال جاري انجام دهيم.

رئيس سازمان حج و زيارت از كلنگ زني زائرسراي چزابه و هتل شلمچه در روز سوم خرداد همزمان با سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر خبر داد و گفت: هفته آينده ديداري را با وزير حج عربستان خواهيم داشت تا در تا يك جمع بندي كلي در مورد عمره داشته باشيم و آخرين رايزني‌ها و مذاكرات را نيز براي حج سال جاري انجام دهيم.

سعيد اوحدي گفت: در جلسه‌اي كه با كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي داشتيم دستاوردهاي سازمان از جمله استقبال بانك‌ها براي توسعه زيرساخت‌هاي رفاهي زائران عتبات عاليات مطرح شد كه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس اين اقدام سازمان حج را مصداق اقتصاد مقاومتي در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري در سال جاري دانستند.

وي ادامه داد: با شروع سال جاري سفرهاي استاني ما آغاز شد كه اين اقدام نيز براي استفاده از تجربيات ظرفيت‌هاي عظيمي كه در استان‌ها وجود دارد كار بزرگي است.

**هفته آينده، ديدار رئيس سازمان حج و زيارت با وزير حج عربستان


رئيس سازمان حج و زيارت افزود: هفته آينده ديداري را با وزير حج عربستان خواهيم داشت تا در تا يك جمع بندي كلي در مورد عمره داشته باشيم و آخرين رايزني‌ها و مذاكرات را نيز براي حج سال جاري انجام دهيم.

اوحدي اظهار داشت: روز شنبه همزمان با سوم خرداد و حماسه آزادسازي و فتح خرمشهر كلنگ ساخت هتل شلمچه و زائرسراي چزابه به زمين زده مي‌شود.

بهره برداري از فاز اول زائر سراي چزابه تا اربعين سال جاري

وي افزود: اميدوار هستيم زائر سراي چزابه تا اربعين سال جاري مورد بهره برداري قرار گيرد و برنامه ريزي ما اين است كه هتل شلمچه نيز تا دو سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد.

اوحدي در خصوص زائرسراي شلمچه گفت: زائرسراي چزابه با ظرفيت ۱۰ هزار نفر در دو فاز ساخته خواهد شد كه فاز اول اجراي آن تا ايام اربعين امسال به پايان مي‌رسد.

**اعزام زائران مدينه قبل از ۱۹ استان و ۹ ايستگاه پروازي


وي همچنين با اشاره به تكميل كاروان‌هاي حج سال ۹۳ افزود: اولين گروه از زائران حج ۹۳، ۱۴ شهريور به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند و نكته قابل توجه اين است كه سال گذشته زائران تنها مي‌توانستند از تهران براي مدينه قبل اقدام كنند كه امسال با هماهنگي وزارت حج عربستان موفق شديم تعداد استان‌ها را به ۱۹ استان افزايش دهيم.

رئيس سازمان حج و زيارت افزود: بنابراين در حج امسال زائران از ۱۹ استان و در مجموع از ۹ ايستگاه پروازي براي اعزام به مدينه قبل مي‌توانند اقدام كنند و اين فضاي عادلانه‌اي را در اختيار زائران قرار مي‌دهد.

**آغاز معاينات پزشكي زائران حج امسال از اوايل خرداد

اوحدي با اشاره به انجام معاينات پزشكي زائران از اوايل خردادماه گفت: از ابتدا و يا اوايل خرداد ماه انجام معاينات پزشكي زائران حج امسال را آغاز مي‌كنيم و يكي از اقدامات خوبي كه براي حج امسال برنامه ريزي شده است اين است كه همان پزشكي كه در استان زائران آنها را معاينه مي‌كند همان پزشك در مطب هتل آن زائران نيز حضور داشته باشد تا از پرونده پزشكي آنها اطلاع داشته باشد.

**راه اندازي مطب شبانه روزي بانوان


وي همچنين با اشاره به افزايش حضور پزشكان زن در حج سال جاري گفت: سال گذشته ۱۵ پزشك زن همراه كاروان‌ها بودند كه با برنامه ريزيهاي انجام شده امسال ۶۰ پزشك زن همراه كاروان‌ها خواهند بود.

اوحدي همچنين از راه اندازي مطب شبانه روزي براي بانوان در حج امسال خبر داد و افزود: برنامه ريزي كرده‌ايم تا در هتل‌هايي كه ظرفيت بالايي دارند مطب شبانه روزي بانوان وجود داشته باشد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.