پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تمام عمره گزاران تحت پوشش بیمه قرار دارند

تمام عمره گزاران تحت پوشش بیمه قرار دارند

سازمان حج و زیارت تمام عمره گزاران را تحت پوشش بیمه ای عمر،حادثه و درمان و بار زائرین قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه، همه ساله زائران بیت الله الحرام توسط سازمان حج و زیارت با قراردادی که با شرکت های بیمه گزار منعقد می نماید تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند. همچنین بار زائران گرامی هم تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرد.

مسئول واحد امداد و پیگیری ستاد مکه گفت: سازمان حج و زیارت برای بهبود ارتقای خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام، همه ساله قراردادی را با شرکت های بیمه جهت پوشش بیمه ای زائران منعقد می نماید. در این قرارداد که بار زائران را هم شامل می شود از دو روز قبل از پرواز تا دو روز بعد از پرواز معتمرین تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. اگر برای زائری مشکلی در خصوص گم شدن بار، تصادف ، بیماری و فوت پیش آید می توانند با مراجعه به این واحد که در محل ستادهای مدینه و مکه استقرار دارد نسبت به تکمیل فرم های مربوطه جهت دریافت غرامت در ایران اقدام نمایند.

عبدالحسن ساکی اضافه کرد: در صورت فوت احدی از زائران این واحد اقدامات لازم جهت دفن متوفی یا انتقال به ایران را انجام می دهد. اگر خانواده زائر همراه متوفی باشند نظرشان را در مورد محل دفن (عربستان یا ایران) اخذ نموده و اگر خانواده متوفی همراهش نباشند ضمن تماس با خانواده اش پیگیری لازم جهت محل دفن را انجام می دهیم. زائرانی که در شهر مدینه فوت کنند بعد از تایید خانواده در قبرستان بقیع و در شهر مکه در قبرستان شهدا با همراهی عده ای از زائران و همکاران این واحد پس از انجام غسل خاکسپاری می شوند.

وی افزود: اگر خانواده متوفی تمایل به دفن در ایران را داشته باشند پس از طی مراحلی، این اقدام توسط همکاران واحد امداد و پیگیری انجام می پذیرد. بعد از فوت احدی از زوار مراتب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان طی نامه ای ارسال می شود و سپس با نامه ای که سفارت صادر می کند با نماینده شرکت سعودی جهت طی مراحل بعدی ، مراجعه به پلیس، پزشکی قانونی جده و در نهایت به فرودگاه جده جهت انتقال یافته تا به ایران بازگردانده شود که این امر در مدینه دارای پروسه طولانی تری می باشد و از 20 روز تا یک ماه به طول می انجامد لکن در شهر مکه با توجه به قوانین حداکثر در طول یک هفته عمل انتقال انجام می شود. در این مورد نیز بیمه مبلغی را به عنوان غرامت به خانواده متوفی پرداخت می نماید.

ساکی عنوان کرد: از وظایف دیگر این واحد، پیگیری لازم در خصوص دستگیری زائران می باشد. در مواردی که مدیر کاروان یا پلیس خبر دستگیری زائری را به این واحد اطلاع دهد، نماینده این واحد به سرعت جهت پیگیری علت دستگیری در محل پلیس حاضر و موارد لازم را جهت اطلاع زائر یادآور می شود. اگر مشکل خاصی نباشد زائر پس از چند ساعت آزاد می شود در غیر این صورت یک شب در بازداشت به سر می برد و روز بعد جهت محاکمه به دادسرا منتقل می گردد که در دادسرا نیز نماینده این واحد جهت کمک حضور دارد.

وی اضافه کرد: در بحث تصادفات هم به محض مطلع شدن همکاران در بیمارستان حضور یافته و نسبت به طی مراحل قانونی و دفاع از حقوق زائران اقدام می نماید. در نهایت با اخذ نظر زائر در مورد رضایت یا عدم رضایت از فرد خاطی اقدام لازم را در این مورد انجام می دهند.

ساکی در پایان گفت: با توجه به شرایط بد زندان در عربستان، از زائران عزیز تقاضا داریم تا ضمن رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان نسبت به توصیه هایی که از طرف مدیران راهنما و یا واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی صادر می شود اهتمام ورزند تا انشاالله مشکلی برای زائران گرامی بوجود نیاید.

حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.