پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی عنوان کرد :

اخذ مجوز مركز علمي ، كاربردي حج و زيارت به عنوان يك موسسه مستقل

اخذ مجوز مركز علمي ، كاربردي حج و زيارت به عنوان يك موسسه مستقل

رئیس سازمان حج و زیارت كشور در نشست با کارگزاران حج  و زیارت استان بوشهر در سالن نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس شهر بوشهر حضور يافت و گفت: برای اعزام زائران خانه خدا از طریق دریا مذاکرات اولیه با کشتیرانی والفجر برای ایجاد خط دریایی بندربوشهر و بندر دمام عربستان انجام گرفته اما نیازمند مجوزهایی از عربستان هستیم.

وی افزود: از طرف دیگر باتوجه به این که بندردمام بندری تجاری است و مسافربری نیست برای اعزام دریایی زائران باید زیر ساخت‌های لازم در آن بندر فراهم شود.

وی گفت: امسال  730هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 68درصد افزایش داشته است .

اوحدی اضافه کرد: درهمین ارتباط سوم خرداد امسال نیز عملیات اجرایی هتل شلمچه و زائر سرای چزابه آغاز می شود که عملیات اجرایی این زایرسرا باید تا اربعین به پایان برسد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امسال شمار زایران عادی عتبات عالیات یک میلیون و200 هزار نفر تعیین شده و در ایام اربعین حسینی نیز حدود یک میلیون و 500 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت كشور ادامه داد: پذيريش مسئوليت در نظام اسلامي و كشور ما به منظور خدمت رساني به آحاد جامعه است و ما  مسئولان و كارگزاران حج بايد به بهترين نحو با اخلاق حسنه و حفظ رزش ها اسلامي و آرمان هاي نظام خدمتگزار مهربان و پاسخگويي خوب براي تمامي زائرين و به خصوص مردم عزيز ايران باشيم.

در ادامه اين آئين محمدرضا حاجي عليزاده، سرپرست دفتر حج زیارت استان و سپس عبدالرسول رنجبر، مدیر جديد دفتر حج زیارت استان بوشهر سخنراني كردند و در پايان اين مراسم كه با حضور محمدحسن پرآور، معاون سیاسی ــ امنیتی استاندار بوشهر و رئیس سازمان حج و زیارت ، ائمه جمعه و كارگزاران حج و جمعي از مردم و مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد، عبدالرسول رنجبر، به عنوان رئیس جديد  سازمان حج زیارت استان بوشهر معرفي شد.

سعيد اوحدي، و هيئت همراه همچنین در ديدار با استاندار بوشهر اظهار کرد: سهمیه حج تمتع براساس مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی تعیین می‌شود امسال هر چند به سبب اجرای طرح توسعه فضای مسجد الحرام سهمیه همه کشورها 20 درصد کاهش یافت اما سهمیه کشورمان مانند سال‌های گذشته 64 هزار نفر تعیین شد و تغییری نکرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با پایان یافتن طرح توسعه فضای مسجدالحرام سهمیه کشورمان در حج تمتع 120 تا 150 هزار نفر افزایش یابد و ما ثبت نام را سه ماه زودتر از 22 بهمن سال گذشته شروع كرديم.

رئیس سازمان حج و زیارت در زمینه سهمیه عمره مفرده نیز گفت امسال سهمیه عمره 68 درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

وي ادامه داد: كشور عراق در بحث سفر عتبات عاليات براي ما محدوديت هاي گذاشته بود كه در جلسه اي كه با حضور حجت الاسلام قاضي عسكر و نوري مالكي داشتيم موجب تاسيس شركت زيارتي نور زائر با سرمايه يك ميليارد توماني در بحث عتبات، كربلا و نجف ثبت شد.

اوحدي از ساخت هتل شلمچه و زائر سرای چزابه خبر داد و گفت: ساخت اين زائر سراها مورد مطالبه مقام معظم رهبري است كه در مجموع زحمات همكاران، مشاركت خيرين و دوستان در كشور است.

مصطفي سالاري، استاندار بوشهر نيز با بيان اينكه امروز خيلي خوشحال هستم كه در جمع مسئولان حج زيارت و كشور و شما يادگاران جنگ و آزادگان قرار گرفته ام براي من يك سعادتي بزرگ است، گفت: امروز بايد مطالبات مردم در زمينه سفرهاي زيارتي و فرهنگي را جوابگو باشيم و وضعيت امنيتي زائران را بيشتر مورد توجه قرار بدهيم.

مقام عالي دولت در استان بوشهر افزود: از همه كساني كه به مردم به دور سياست زدگي، خدمت مي كنند كمال تشكر را دارم و سازمان حج و زيارت تنها جايي كه تا كنون سياسي نشده است و براي ما بوشهري ها موجب افتخار است كه عبدالرسوال رنجبر، برادر شهيدان رنجبر، به عنوان رياست جديد حج و زيارت استان بوشهر معارفه شد.

سالاري در پايان اظهار كرد: هر گاه مردم متوجه مي شوند كه ظرفيت ها در مجموعه ها بالا رفته، سطح توقعات بالا مي رود و ما هم بهترين برنامه ريزي ها و خدمات را نسبت به خواسته هاي مورد مطالبه مردم جامعه انجام بدهيم.

در ادامه رئیس سازمان حج و زیارت و هيئت همراه در نشست با كاركنان حج و زیارت استان بوشهر كه در سالن اجتماعات اين مدیریت با حضور عبدالرسول رنجبر، رئیس جديد دفتر حج زیارت استان بوشهر برگزار شد، اوحدي سازمان حج و زيارت را به مثابه يك خانواده مطرح نمود و اظهار كرد: همه بايد در اين سازمان و خانواده با هم صميمي باشيم و نسبت به مطالبات يكديگر توجه كنيم و بيشترين توجه ما بايد نسبت به تكريم زائران معطوف باشد و اين مهم بسيار ارزشمند و ثواب دارد.

مهندس اوحدی با بيان اينكه ما در مركز بيشتر از ديگران به مطالبات پرسنل اشراف و دقت كامل داريم، افزود: در جلسه اي كه با نوبخت، معاون رئيس جمهور داشتيم، سعي شد در خصوص نحوه جذب و چارت سازماني و افزايش ويژه حقوق پرسنل سازمان براي اولين بار اقداماتي صورت گیرد

اوحدي ادامه داد: مجوز 12 اداره كل را در 12 استان گرفتيم و در شهرستان ها به صورت دفاتر مستقل عمل مي كنند و اين يك اتفاق جديد است كه در زمان اين حقير با پيگيري ها و همكاري مجموعه همكاران در تهران دنبال كرديم.

وي در پايان اضافه كرد: جديدا با مجوزي كه گرفته شد، از اين به بعد مركز علمي ، كاربردي حج و زيارت به عنوان يك موسسه مستقل به فعاليت خود ادامه مي دهد و در رشته هاي علوم قرآني و ساير رشته ها دانشجو پذيرش و ثبت نام خواهد كرد.

يادآور مي شود، سعيد اوحدي، رئیس سازمان حج و زیارت ، اسماعيلي مسئول بازرسي بعثه مقام معظم رهبري و هيئت همراه در موزه سردار جنوب مبارزه با استعمار شهيد رئيسعلي دلواري در بندر دلوار حضور يافتند و سپس با همراهي عبدالرضا مطاف، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان بوشهر از كارگاه محل ساخت ضريح خيمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر بوشهر بازديد به عمل آوردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.