پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی در دیدار با امام جمعه بوشهر ::

چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در بخش عمره

چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در بخش عمره

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت به منظور دیدار با امام جمعه و استاندار بوشهر و نشست با کارگزاران حج، چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه، وارد فرودگاه بين المللي بندر بوشهر شد و مورد استقبال مسئولان استاني قرار گرفت.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت كشور در اين سفر ضمن ديدار با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت:امسال سازمان حج و زیارت قیمت حج تمتع را مدیریت و حفظ کرد و برای کمک به حجاج نیز برای نخستین بار وجوه حج در دو قسط پرداخت شد.

اوحدی اظهار کرد: کف قیمت حج تمتع امسال همانند پارسال ۷۸ میلیون ریال و سقف آن نیز ۱۰۶ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: افزایش ایستگاه های پروازی با هدف اینکه بخش بیشتری از زائران ایرانی مدینه قبل باشند از ویژگی های حج تمتع امسال است.

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در گذشته زایران مدینه قبل فقط از ایستگاه پروازی تهران که شامل هشت استان سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم و مرکزی می شد عازم می شدند اما امسال با اضافه کردن هشت ایستگاه پروازی دیگر از ۱۹ استان کشور بخش بیشتری از زائران ایرانی مدینه قبل مشرف می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه پزشکی نیز پارسال ۱۶پزشک زن در کاروان ها در نظر گرفته شد. با توجه به این که ۵۰درصد ظرفیت کاروان ها را زنان تشکیل می دهند امسال برای رفاه بانوان زائر ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص زن نیز به همراه کاروان ها به حج اعزام می شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور درباره سفر زیارتی عمره مفرده گفت: امسال در عمره مفرده با مدیریت قیمت ولحاظ کردن کیفیت خدمات برای هر نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نسبت به سال گذشته صرفه جویی شده که در مجموع چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در این بخش صورت گرفته است.

وی بیان کرد: امسال براساس برنامه ریزی های انجام شده ۷۳۰هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند که نسبت به ۴۹۰هزار نفر پارسال ۶۸درصد افزایش داشته ایم .

اوحدی اضافه کرد: همچنین با مذاکراتی که با وزیر حج عربستان انجام شد برای نخستین بار در طول ۳۵سال گذشته به ایرانی ها اجازه داده شد که در ایام ماه صفر نیز افراد به عمره مشرف شوند.

وی درباره عتبات عالیات گفت: برای خدمات رسانی بهتر قرار است که شرکتی با عنوان توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه با همکاری سه بانک بزرگ کشور راه اندازی شود که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در بخش تقویت زیرساخت ها گام های خوبی برداشته شده است.

اوحدی اضافه کرد: درهمین ارتباط سوم خرداد امسال نیز عملیات اجرایی هتل شلمچه و زایر سرای چذابه آغاز می شود که عملیات اجرایی این زایرسرا باید تا اربعین به پایان برسد.

وی یادآور شد: امسال شمار زایران عادی عتبات عالیات یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر تعیین شده و در ایام اربعین حسینی نیز حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.

در ادامه اين ديدار آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حج آیین معنوی بی بدیلی است که تعیین کننده و برای انسانها و جامعه اسلامی سرنوشت ساز است.

وی بیان کرد: به همین دلیل باید تلاش شود آیین حج هر سال پرمحتواتر از سال های قبل و به مانند حج نبوی، علوی و مهدوی باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: حج منشا وحدت و بیانگر اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است.

آيت الله صفایی بوشهری گفت: با توجه به این که چنین تجمع عظیمی در یک شرایط خاص زمانی در هیچ دینی وجود ندارد به همین دلیل بسیاری از دین ستیزان به دنبال کم رنگ کردن این حرکت مهم مسلمانان هستند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده اند.

وی اظهار کرد: با لطف و عنایت خداوند این تجمع بزرگ مسلمانان هر سال باشکوهتر از سال قبل در کنار خانه خدا برگزار می شود و آثار و برکات آن نیز متوجه نظام جمهوری اسلامی می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حج یک عبادت جامع است و بسیاری از دشمنان از ابتدا خواستار کم اهمیت کردن حج بودند که در پاسخ هر ساله مسلمانان تجمع بزرگی را در موسم حج به نمایش می‌گذارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در سفر حج اشاره کرد و افزود: بخش فرهنگی حج تنها در زمان اعزام نباشد و بعد از حج نیز مراسمات فرهنگی برای حجاج برگزار شود.

امام جمعه بوشهر خواستار تقویت بخش فرهنگی سازمان حج و زیارت شد و بیان داشت: باید تلاش شود تا برنامه‌های فرهنگی ویژه حجاج در طول سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه حج هر سال باید باشکوه‌تر و پربارتر از سال‌های قبل از آن برگزار شود، اضافه کرد: در هیچ دینی تجمع بزرگی چون سفر حج وجود ندارد که حجاج اینگونه در یک شرایط خاص برنامه‌های خود را اجرا کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به تلاش دین‌ستیزان برای کمرنگ‌کردن برنامه های حج، ادامه داد: دین‌ستیزان هرگز به این هدف خود نخواهند رسید و سفر حج همواره پربارتر از سال‌های قبل برگزار می شود.

در پايان اين ديدار آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت كشور، با اهدا تابلو تندیس و قرآن كريم از زحمات حجت الاسلام و المسلمين سلمان بحراني تكريم و از عبدالرسول رنجبر، رئيس جديد دفتر حج و زيارت استان بوشهر تجليل كرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.