پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پنجمین همایش سراسری عمره گزاران 92-93استان یزد

پنجمین همایش سراسری عمره گزاران 92-93استان یزد

 پنجمین همايش سراسري زائرين عمره مفرده 93-92 استان يزد صبح جمعه مورخه 93/03/02 با حضور گسترده زائران اعزامي در ورزشگاه شهيد حاج مهدي شاهديه يزد برگزار گرديد

 به گزارش روابط عمومي دفترحج وزيارت استان یزد، شریفی مدير حج و زيارت استان ضمن خیرمقدم به نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه یزد، زائرین ، کارگزاران زيارتي و روحانیون ، از تلاشها و زحمات صورت گرفته برای زائرین توسط مدیران دفاتر خدمات زیارتی و مدیران و روحانیون کاروانها تشکر و قدرداني کرد.

شریفی از زائرین خواست تا ضمن شرکت در جلسات آموزشی کاروانها به توصیه ها و تذکرات مدیران توجه نموده و با شناخت قوانین کشور میزبان به آن احترام بگذارند.

مدیر حج و زیارت یزد به زائرین توصیه نمود تا بجای خرید و هدر دادن وقت خود در بازارها به مسائل معنوی سفر توجه نموده و در نمازهای جماعت حرمین شریفین شرکت و از فرصتها بخوبی استفاده نمایند تا در پایان سفر با اندوخته های معنوی به کشور بازگردند .

 وی همچنین با اشاره به طرح صیانت از حجاج و زائرین تأکید کرد : زائران از به همراه بردن هرگونه مواد مخدر و قرصهای متادون و مشابه خودداری نمایند زیرا چنانچه از زائرین مواد کشف گردد ازسفر عمره محروم و از تشرف آنان مطابق دستورالعملها جلوگیری بعمل می آید. و  زائرین می بایست داروهای مورد نیاز خود را برای مدت سفر به همراه داشته باشند.

شریفی افزود باتوجه به عملیات گسترده عمرانی در مسجدالحرام ، زائرین با همراهی و همکاری نمودن با مدیران راهنمای کاروانها انشاالله بدون هیچ مشکلی اعمال عمره خود را بجا آورده و از هرگونه تماس با افراد بیگانه در مدت اقامت در عربستان اجتناب نمایند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مير رحيمي مسئول دفتر نمایندگی بعثه دراستان از زائرین اعزامی درخواست کرد تا در جلسات آموزشی کاروانها شرکت نموده و از عمره گزاران خواست مراقب باشند که به چه سفری مشرف می شوند زیرا این سفر با سایر سفرهای دنیوی فرق دارد لذا بایستی قبل از سفر آمادگی لازم را کسب و اعمال و نیت های خود را برای رضای خدا خالص و پاکیزه نمود تا به سفر الی الله مشرف شوند .

وی افزود قدر خودتان را بدانید که عازم چه سفری هستید لذا از لحظه لحظه آن غافل نشوید تا از فیوضات معنوی این سفر بهره مند شوید.

 در ادامه نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه  یزد آیت الله ناصری سخناني مبني بر هدف و فلسفه آفرينش انسان توسط خداوند که عبوديت و رسيدن انسان به تکامل است ایراد نمود و مسئول حراست حج و زیارت استان نیز مطالبی را درمورد رعایت قوانین کشور عربستان ،دقت در نگهداری وسایل در راستای جلوگیری از سرقت ، رعایت پوشش وحجاب اسلامی در کشور عربستان را بیان کرد

در پايان مراسم مناسک نمادین عمره مفرده  توسط حجه الاسلام موحدي براي زائرين برگزار گرديد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.