پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کلنگ هتل شلمچه به زمین زده شد

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کلنگ هتل شلمچه به زمین زده شد

سوم خرداد، همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر کلنگ هتل شلمچه به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، عملیات اجرایی ساخت هتل سه ستاره در نقطه صفر مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آیت الله موسوی جزائری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، مهندس اوحدی  رییس سازمان حج و زیارت و دکتر مقتدایی استاندار خوزستان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این آیین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و زوار عراقی در این نقطه که یکی از کانون های مهم تردد زوار می باشد، لازم است.

حجت الاسلام ˈسید علی قاضی عسکرˈ افزود: با ساخت هتل، زمینه لازم برای ایجاد امکانات جنبی و خدمات رسانی مطلوب به زوار ایرانی و عراقی فراهم می شود.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ساماندهی زائرسراها و امکانات خدماتی و رفاهی در مناطق مرزی موجب می شود که زائران با آرامش خاطر به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی گفت: به تازگی مذاکراتی با مقامات عراقی برای ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی برای زوار عتبات عالیات صورت گرفته است.


حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: مسوولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.


وی اظهار داشت: حرکت جدی برای ارتقای خدمات رفاهی بویژه در بخش هتل انجام شده است تا زائران دغدغه ای در این مورد نداشته باشند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی افزود: امکانات بهداشتی و خدماتی در کربلای معلی تاحدود زیادی فراهم شده و تلاش بر این است که این امکانات در نجف اشرف نیز فراهم شوند.


وی گفت: با فراهم کردن امکانات در شهرهای مقدس و مذهبی عراق و همچنین بسیج امکانات مرزی می توان سالانه شش تا هفت میلیون زائر ایرانی را به زیارت عتبات عالیات اعزام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم گفت : تأسیس زائر سرای چزابه و هتل شلمچه با رویکرد بهبود خدمات دهی به زائران ایرانی در مرزهای شلمچه و چزابه برای عزیمت به عتبات بویژه در ایام خاص و مناسبت ها از جمله ایام اربعین و همچنین خدمات دهی به زائران و مسافران عراقی که از طریق این مرزهای وارد کشور خواهند شد، انجام می گیرد.

مهندس اوحدی افزود : این هتل با سرمایه گذاری عمده سرمایه گذاران خارجی از محبان اهل بیت و سرمایه گذاری 20 درصدی شرکت توسعه و عمران امید زائر  با اعتباری افزون بر 600 میلیارد ریال و ظرفیت یکهزار نفر زائر در مدت دو سال ساخته می شود. فاز اول زائر سرای چزابه در ایام اربعین سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ˈسعید اوحدی ˈ افزود: امید است این پروژه پس از دو سال در خدمت زائران قرار گیرد و سازمان حج و زیارت نیز تمهیدات لازم را برای تسریع در اجرای آن فراهم می کند.

وی همچنین در خصوص شیوع ویروس کرونا در عربستان گفت: شیوع این بیماری بیشتر در منطقه الشرقیه عربستان است که البته مواردی از آن در کشورهای منطقه نیز مشاهده شده است اما خوشبختانه با حضور فعال مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلاء به این بیماری در میان زائران ایرانی رؤیت نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: اولین پرواز حج تمتع 14 شهریورماه به مقصد فرودگاه های عربستان انجام خواهد گرفت و همه برنامه ریزی ها برای اعزام زائران به حج صورت گرفته است و برنامه آموزش زائران حج توسط بعثه مقام معظم رهبری و معینات پزشکی زائران از این هفته آغاز خواهد شد.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.