پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاري همايش روحانيون ، مداحان و كارگزاران زيارتي استان اردبيل با حضور نماينده ولي فقيه در حج و زيارت

برگزاري همايش روحانيون ، مداحان و كارگزاران زيارتي استان اردبيل با حضور نماينده ولي فقيه در حج و زيارت

همايش روحانيون ، مداحان و كارگزاران زيارتي استان اردبيل با حضور حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر  نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان اردبيل در اين همايش که روز جمعه در سالن ولايت سپاه حضرت عباس (ع) استان با حضور روحانيون كاروانها، مداحان و كارگزاران زيارتي برگزار گرديد، حجت الاسلام والمسلمین قاضي عسگر در خصوص چرخه موفق عمليات حج تمتع و وضعيت مسكن زائران در مكه مكرمه و مدينه منوره و از كاهش هزينه هتل ها  تا 20 درصد و استفاده از ساختمان هاي جديد به جاي ساختمان هاي قديمي براي اقامت زائران خبر داد.

نماينده ولي فقيه در حج و زيارت با اشاره به تعامل سازنده با مسئولان كشور عراق جهت برطرف شدن مشكلات زائران عتبات عاليات تأکید کرد هزينه بالاي ويزاي طرف عراقي نسبت به ايران زیاد است و بايد اين رقم كاهش پيدا كند. 

ایشان ظرفيت اعزام زائران به عتبات عاليات را پنج الي شش ميليون زائر در سال بيان كرده و خاطرنشان کرد:در كشور عراق تلاش ما اين است كه هتل هايي كه از كيفيت و خدمات پاييني برخوردار هستند باید از چرخه اقامتي زائران خارج شوند و جايگزين مناسبي براي آنها در نظر گرفته شود .

نماينده ولي فقيه در حج و زيارت ضمن اشاره به اقداماتی كه در زمينه تغذيه وامور بهداشتي براي زائران انجام يافته گفت: یك آشپزخانه مدرن در كربلا براي خدمات رساني به زائران عتبات عاليات ايران تأسیس خواهد شد و پيگير تاسيس آشپزخانه هاي مشابه در شهرهاي نجف و كاظمين هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در خصوص مسائل آموزش توضيح داد: جهت ارتقاي سطح علمي روحانيون كاروانها ، رشته ارتباطات حج و زيارت در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه نواب مشهد تاسيس گرديده و دانشجو جذب مي كند .

 در ابتداي همايش حجت الاسلام بيدار نماينده ولي فقيه در حج و زيارت استان حضور حضرت حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا قاضي عسگر در استان اردبيل را گرامي داشته و گزارشي اجمالي از وضعيت اعزام  مداحان و روحانيون كاروانهاي استان را به اطلاع رساند .سپس چمن آرائي سرپرست حج و زيارت استان اردبيل ضمن تبريك فرا رسيدن سالروز فتح خرمشهر  گزارش آمار زائران حج تمتع ، عمره مفرده و عوامل اعزامي ثابت هتل عمره و عتبات عاليات عراق در سه ماهه اول سال 93 را ارائه نمود.   

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.