پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش ميثاق كارگزاران حج و زيارت خوزستان با شهدا با حضور رئيس حج و زيارت كشور و نماينده ولي فقيه در سازمان حج

همايش ميثاق كارگزاران حج و زيارت خوزستان با شهدا با حضور رئيس حج و زيارت كشور و نماينده ولي فقيه در سازمان حج

به گزارش روابط عمومي حج و زيارت خوزستان در روز سوم خرداد ماه و سالروز آزادي سازي خرمشهر قهرمان مراسم کلنگ‌زنی هتل سه ستاره ويژه زائران عتبات عاليات و مسافران شلمچه برگزار شد.

بعد از مراسم نيز در محل يادمان شهداي گمنام شلمچه مراسمي با عنوان ميثاق كارگزاران حج و زيارت خوزستان با شهدا فاتحان راه كربلا با حضور  آقاي اوحدي رييس سازمان حج و زيارت كشور و هيئت همراه ، حجه الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، آقاي مقتدايي استاندار خوزستان، آیت‌الله موسوی جزایری نماينده ولي فقيه در خوزستان  ، حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان ، كارگزاران زيارتي استان ، مديران و عوامل اجرايي كاروانها و همچنين دست‌اندرکاران و کارگزاران حج و زیارت خوزستان برگزار شد.

در اين مراسم ابتدا با اهداي دسته گل ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي بالاخص شهداي گمنام شلمچه گرامي و سپس مراسم با قرائت قرآن و ابتها خواني توسط گروه ممتاز كشوري آغاز شد.

سپس حاج ناصر حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان به ايراد سخن پرداخت و  ضمن خوش آمدگويي و تبريك سالروز آزادسازي خرمشهر گفت كه كارگزاران استان از خادمين مخلص زوار هستند كه هميشه و در تمامي صحنه هاي خدمت حاضر هستند اميد داريم از استان خوزستان كه دروازه ورود تشيع است بتوانيم خدمت به تمامي زوار در سطح كشور باشيم و اين فتخاري است براي ما.

ايشان در ادامه به تشرح جزئيات پروژه هتل سه ستاره شلمچه پرداخت. و گفت منطقه شلمچه از ضلع غربي خرمشهر شروع مي شود و تا عمق خاك عراق به پيش مي رود. خط مرزي اين منطقه را به دو قسمت شلمچه ايران و عراق تقسم ركده است. شلمچه ايران در منتهي اليه جنوب غربي جلگه خوزستان قرار گرفته است كه از شمال به حسينيه از جنوب به اروند رود از ظرق به خرمشهر و از غرب به خطر مرزي ايران و عراق محدود ميشود.

قرارگيري منطقه مذكور در مسير سفر زائران ايراني و عراقي به هر دوكشور، توسعه زيرساختهاي خدماتي و رفاهي زائران را به همراه خواهد داشت كه جهت تحقق اين مهم اقدام به ساخت هتل 3 ستاره شده است. مساحت هتل 16000 مترمربع مي باشد كه در طرح توسعه، اين رقم به 24000 متر مربع افزايش مي يابد. فضاي هتل شامل بخشهاي اقامتي،لابي، كافي شاپ، تجاري و رستوران مي باشد. جانمايي رستورانها به گونه اي است كه علاوه بر ارائه خدمات به ميهمانان مقيم، پذيراي ساير زائران نيز مي باشد.

هتل دربرگيرنده 208 اتاق است كه 104 اتاق آن 4 نفره و 104 اتاق ديگر آن 3 نفره مي باشد. در طرح توسعه آتي اين تعداد قابليت افزايش به 352 اتاق را خواهند داشت.

سپس حضرت حجه الاسلام و المسلمين قاضي عسكر به ايراد سخن پرداخت و گفت كه دو اجتماع بزرگ معنوي در سطح بين المللي داريم يكي اجتماع بزرگ حج است كه هدف آن دستيابي به مسائل معنوي است كه شما خدمتگزاران به حجاج از آن بهره كافي در جهت اين خدمت داشته باشيد.

اجتماع بزرگ ديگر اجتماع دوست داران و محبين ائمه اطهار (ع) بالاخص حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است. ما بلحاظ اينكه جهاني مي انديشيم بايد از هر دو تجمع استفاده جهاني ببريم. ما هستيم كه اعتقاد داريم اما زمان (عج) خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد ميكند و حكومت جهاني تشكيل خواهد داد و ما معتقديم كه وارثان آينده زمين مستضعفين خواهند بود بنابراين بايد از اين فرصتها استفاده كنيم براي جهاني كردن اسلام و مكتب اهل بيت (ع).

بحمدالله زمينه آن آغاز شده است . امروز در عرصه جهاني و بين المللي طرفداراني داريم كه با استعانت از ذات اقدس الهي مي توانيم در برابر بزرگترين استكبار جهاني بايستيم. اين درس از عاشوراست از امام حسين (ع) است. زيارت يعني اينكه امامان را زيارت كنيم و با آنان پيمان ببنديم و در مسير آنها تلاش كنيم براي اسلام و فرهنگ اهل بيت (ع) .چهره اي خشن و ضد اسلامي چون صدام بعثي سالها عزاداري را ممنوع كرد اما وقتي ظلم او از سر مردم رفت كيلومترها مردم پياده روي مي كنند تا سلامي به امام بدهند و تمامي خطرات را به جان مي خرند براي زيارت امام حسين (ع).

وظيفه ما تسهيل زيارت و برداشتن موانع است. موانع 2 نوع است. موانع مادي و اجرايي و موانع فرهنگي. موانع مادي و اجرايي مانند وقتي زائر در اتوبوس و در مرز است نبايد در مرز معطل شود بايد تسهيلات در مرز براي زائران فراهم كنيم. بحث زائرسراهاي بين راهي و امكانات مرزي به همت آزاد سرافراز آقاي اوحدي و همكاران محترمشان و مديران استاني اين حركتها در شرف انجام و قدمها برداشته شده است. حركت زائران بايد تبديل به حركتي فرهنگي شود.

در پايان حجه الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ضمن تسليت وفات حضرت امام موسي كاظم (ع) به مرثيه خواني و روضه خواني آن حضرت پرداخت كه موجب تاثير حاضران گرديد.

در ادامه همايش آزاده سرافراز جناب آقاي اوحد به ايراد سخن پرداخت و گفت كه باتوجه به ابلاغ سياستهاي كلي اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري قبل از آغاز سال جديد شروع سال با يك قدم جلوتر كليه كارگزاران نظام راه فتح قله هاي اقتصادي را عزم ملي و مديريت جهادي دانست.براي اين مهم در سازمان حج و زيارت كارگروهي تشكيل داديم كه دنبال اين بوديم كه ما در مجموعه حج و زيارت برخود شعارگونه اي با كلام رهبري نداشته باشيم و وظيفه خود در حوزه عزم ملي و مديريت جهادي را بخوبي انجام دهيم. ايشان نگاه استراتژيك را نگاه درون زا با رويكردي بيروني خواند و فرمود ما بايد مردم محور باشيم. و ظرفيتهاي دروني خودمان را بشناسيم.سفرهاي استان استاني داشته باشيم و با خانواده بزرگ حج و زيارت نشسته و با گفتگو اهداف خود را بهتر بشناسيم.

با توجه به اينكه كارگزاران زيارتي سرمايه بزرگ خانواده حج هستيد ما مي خواهيم نظرات خود را به همه مشترك كنيم. مگر ممكن است سازمان حج براي اين همايش عظيم برنامه و مشورني نداشته باشد.

اوحدي در ادامه به بيان اهميت سفرهاي استاني پرداخت و گفت : آقاي اشكناني از شيعيان و ايراني الاصل ساكن كويت هستيد كه از سرمايه گذاران هتل بزرگ شلمچه هستند.

ايشان افزود : امروز به بركت خون اين شهدا جمهوري اسلامي ايران با عزت و سربلندي حرف مي زند. در نشستهاي بين المللي و منطقه جمهوري اسلامي ايراني يكي از پايه هاي اين نشستهاست.

سپس آقاي اوحدي گزارشي از وضعيت كلي روند اعزامهاي عمره داد و امار افزايش عمره در سالجاري را 68 درصد نسبت به سال گذشته اعلام كرد و سپس به بيان وضعيت ثبت نام حج تمتع و همچنين به بيان توضيحاتي در ارتباط با پزشكان كاروانها، كيفيت اسكان، قراردادها و غيره پرداخت.

ايشان افزودند در حوزه عتبات بدليل بافت كشور عراق از لحاظ فرهنگي و اجتماعي و .. امكان سرمايه گذاري توسط مردم عراق در اين زمينه نيست اما مصوبه اي گرفتيم كه شركتي بنام اميد زائر با سرمايه هزارميليارد ريالي كه 33درصد سهم آن مربطو به كارگزاران كشور مي باشد ثبت و دنبال اين هستيم كه پروژه هايي در عراق را انجام دهيم.

در ادامه جلسه گروه تواشيح باقرالعلوم كه گروه اول مسابقات هجدهمين دوره ابتهال كشوري هستيد به خواندن تواشيح پرداختند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.