پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امكان اعزام سالانه پنج ميليون زائر ايراني به عتبات وجود دارد

امكان اعزام سالانه پنج ميليون زائر ايراني به عتبات وجود دارد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني گفت: در صورت رفع موانع موجود و تامين زيرساخت‌ها در عراق، امكان اعزام سالانه از يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر فعلي به شش ميليون زائر ايراني به عتبات عاليات وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر روز شنبه در نشست خبري مشترك با سعيد اوحدي معاون وزير و رييس سازمان حج و زيارت در مرز شلمچه به ديدار اخير خود با نوري المالكي نخست وزير عراق و شماري از مقامات بلند پايه عراقي و همچنين مراجع تقليد اشاره كرد و گفت: در اين ديدارها، موانع موجود در اعزام زائران ايراني عتبات عاليات به عراق مورد بررسي قرار گرفت و مقامات عراقي متعهد شدند تا با برداشتن موانع موجود، امكان اعزام آسان زائران ايراني به عتبات عاليات را فراهم كنند.

وي گفت: در مذاكرات با طرف عراقي مقرر شد هزينه اضافي از جمله هزينه ويزا كاهش يابد و امكانات رفاهي از جمله مسكن تامين شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه به روابط دوستانه و برادرانه ايران و عراق اشاره كرد و افزود: هم اكنون روابط دو كشور دوست و برادر ايران و عراق در بالاترين سطح قرار دارد و اين موضوع مي‌تواند موجب تسهيل اعزام زائران شود.

وي برخي از مشكلات موجود در اعزام زائران را يادآور شد و اظهار كرد: بدليل كمبود امكانات رفاهي و بهداشتي و همچنين مسائل امنيتي در اعزام زائران به عراق محدوديت هايي وجود دارد ولي تلاش مي‌كنيم با تعامل و هماهنگي با مقامات عراقي اين مشكلات را به حداقل برسانيم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به اعزام بيش از يك ميليون زائر ايراني در ايام اربعين حسيني اشاره كرد و افزود: امسال تلاش مي‌كنيم اعزام زائران در اربعين حسيني به حداكثر ممكن برسد.

وي با اشاره به ظرفيت‌ها و ارتباط فرهنگي و ديني دو كشور ايران و عراق گفت: روزانه يكهزار و ۵۰۰ زائر عراقي براي زيارت و توريسم درماني وارد ايران مي‌شوند.

وي افزود: براي ورود زائران عراقي به ايران هيچ محدوديتي وجود ندارد زيرا زيرساخت‌ها و امكانات رفاهي كشور جوابگوي خيل عظيم زائران عراقي مي‌باشد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.