پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفر زائران به عتبات عالیات باید به حرکتی فرهنگی تبدیل شود

سفر زائران به عتبات عالیات باید به حرکتی فرهنگی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: حرکت زائران به عتبات عالیات باید به حرکتی فرهنگی و تاثیرگذار تبدیل شود.

حجت الاسلام ˈسید علی قاضی عسکرˈ روز شنبه در همایش کارگزاران حج و زیارت خوزستان در جوار یادمان شهدای گمنام شملچه افزود: تمام موانع فرهنگی و مادی باید برای تبدیل این حرکت رفع شود تا زائران خانه خدا و عتبات عالیات در این سفرهای معنوی احساس راحتی و آرامش کنند.

وی اظهار داشت: ما مسوولان وظیفه داریم از حقوق حجاج و زائران صیانت کنیم و در راستای حل مشکلات و تسهیل در امور آنها گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ساماندهی زائرسراها و امکانات خدماتی و رفاهی در مناطق مرزی موجب می شود که زائران با آرامش خاطر به عتبات عالیات اعزام شوند.

وی گفت: به تازگی مذاکراتی با مقامات عراقی برای ایجاد تسهیلات لازم بهداشتی برای زوار عتبات عالیات صورت گرفته است.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: مسوولان عراقی قول داده اند تا علاوه بر کاهش هزینه ها و برطرف کردن مشکلات پیش روی زوار، امکانات بهتری را برای زائران ایرانی عتبات عالیات فراهم کنند.

وی اظهار داشت: حرکت جدی برای ارتقای خدمات رفاهی بویژه در بخش هتل انجام شده است تا زائران دغدغه ای در این مورد نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی افزود: امکانات بهداشتی و خدماتی در کربلای معلی تاحدود زیادی فراهم شده و تلاش بر این است که این امکانات در نجف اشرف نیز فراهم شوند.

وی گفت: با فراهم کردن امکانات در شهرهای مقدس و مذهبی عراق و همچنین بسیج امکانات مرزی می توان سالانه شش تا هفت میلیون زائر ایرانی را به زیارت عتبات عالیات اعزام کرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.