پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ؛: ارایه خدمات درمانی به زائران کربلای معلی توسط هلال احمرایران

 روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ؛: ارایه خدمات درمانی به زائران کربلای معلی توسط هلال احمرایران
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت : هم اکنون یک گروه 50 نفره پزشکی از سوی این جمعیت برای انجام کارهای درمانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلای معلی حضور دارد .
ˈعلی حیدریˈ افزود:این گروه در دو چادر در کربلای معلی مستقربوده و با در اختیار داشتن امکانات، تجهیزات پزشکی و بیش از یک تن دارو، زائران بیمار را به شکل رایگان ویزیت می کنند.
به گفته حیدری، علاوه بر این میزان دارو، جمعیت هلال احمر ایران در درمانگاه های ثابت خود در کربلا، دارو به میزان لازم برای مواقع ضروری، در اختیار دارد.
حیدری با بیان اینکه نیروهای ویژه پزشکی جمعیت هلال احمر خدمات درمانی را در ایام سوگواری سالارشهیدان به همه ملیت ها ارایه می کنند، گفت: ارایه دارو و خدمات بهداشتی این گروه پزشکی در روزهای قبل از مراسم تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) در کربلای معلی فقط مختص به زائران ایرانی نیست.
وی تاکید کرد: این پزشکان خدمات مورد نیاز را به زائرانی از کشورهای بحرین، لبنان،پاکستان و در مجموع شیعیانی که برای حضور در مراسم عزادارای سیدالشهدا به کربلای معلی آمده اند، ارایه می کنند.
حیدری همچنین گفت : از هفتم تا 14 محرم سال گذشته 17 هزار زائر عراقی و غیر عراقی توسط کادر درمانی هلال احمر ایران تحت درمان قرار گرفتند .
وی افزود: از چهار سال گذشته تاکنون یک گروه درمانی ویژه شامل پرستار و امدادگر خانم و آقا ،متخصصان بیهوشی، ارتوپد، جراح و کارشناس بهداشت به کربلای معلی اعزام می شوند.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.