پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی با وزیر حج عربستان دیدار می کند

مهندس اوحدی با وزیر حج عربستان دیدار می کند

«سعید اوحدی» رییس سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه هفته جاری با «بندر بن محمد حجار» وزیر حج عربستان سعودی در جده دیدار و گفت وگو می کند.

دیدار اوحدی با وزیر حج عربستان درمورد عملیات عمره مفرده 93 - 92 و حج تمتع امسال که از شهریور ماه آغاز می شود، خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پیشتر نیز رییس سازمان حج و زیارت  با ارسال نامه ای به وزیر حج  عربستان ، درخواست افزایش سهمیه دو هزار نفری ایران در حج تمتع امسال را کرده بود.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، سهمیه ایران در حج امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و در حج پیش رو، 64 هزار ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

امسال برای نخستین بار، نام نویسی زائران در کاروان های حج تمتع سه ماه زودتر و در 18 بهمن سال گذشته آغاز شد و با فراخوان سه مرحله اولویت های جدید، مشمولان نسبت به نام نویسی در کاروان ها اقدام کردند.

در کاروان های حج امسال، دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا 20 بهمن سال 84 می توانستند، نام نویسی کنند.

همچنین امسال برای نخستین بار، هزینه سفر به حج تمتع بمنظور رفاه حال زائران در دو قسط دریافت شد که مبلغ مرحله نخست پنج میلیون تومان بود که اسفند ماه از زائران گرفته شد.

مبلغ مرحله دوم نیز از ابتدای اردیبهشت ماه از زائران دریافت شد که این مبلغ، مابه التفاوت قسط نخست با گروه قیمتی کاروان انتخاب شده بود.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، هزینه سفر به حج امسال هفت میلیون و 700 تا 10 میلیون و 600 هزار تومان است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.