پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سومین همایش متمرکز آموزشی توجیهی عمره مفرده سنندج

سومین همایش متمرکز آموزشی توجیهی عمره مفرده سنندج

سومین همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین عمره مفرده شهرستان سنندج با حضور مهندس علوی نماینده مردم شریف شهرستان های سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ، معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ، کارگزاران زیارتی ، مدیر و کارکنان حج و زیارت استان و تنی چند از مسئولین استانی و زائرین عمره مفرده در محل سینما بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان سومین همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین عمره مفرده شهرستان سنندج روز سه شنبه ششم خرداد ماه مصادف با عید مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور حدود 700 نفر از زائرین کاروان های دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی و زائرین مقیم سنندج و همچنین نماینده مردم شریف سنندج ، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان،و سایر مسئولین استانی برگزار گردید.

مدیر حج و زیارت استان کردستان ضمن تبریک مبعث رسول مکرم اسلام (ص) ، گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت کشور و استان ارایه نمود. ناظمی جلال به ابعاد مختلف سفرهای معنوی حج تمتع و عمره مفرده اشاره کرد و اعلام داشت در عملیات عمره 93-92 با افزایش اعزام 75%  در مقایسه با سال گذشته روبرو بودیم. وی افزود: 3506 نفر در قالب 25 کاروان از سطح استان به سرزمین وحی اعزام می شوند که سه مورد از این کاروانها مربوط به ماه مبارک رمضان می باشد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان اضافه کرد امید واریم با پیگیری های صورت گرفته در سنوات آینده پرواز های حج تمتع و عمره مفرده از فرودگاه سنندج به مقصد مدینه منوره یا جده برقرار شود. ناظمی جلال از همکاری و تلاش شبانه روزی کلیه کارگزاران زیارتی و مسئول آموزش کارگزاران حج و زیارت که در برپایی چنین همایش هایی نقش ارزنده ای دارند تقدیر و تشکر نمود و یاد وخاطره عالم جلیل القدر حاج ماموستا مجتهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری را گرامی داشت و از زائرین عزیز ضیوف الرحمن التماس دعای خیر کرد.

در ادامه این همایش مهندس علوی نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر عبادتی آثار ظاهری و باطنی دارد که امیدوارم آثار باطنی سفر معنوی عمره مفرده شما زائرین گرانقدر بیشتر و عمیق تر باشد.

سومین سخنران این همایش آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان بود که ضمن گرامی داشت  آزاد سازی خرمشهر و تبریک به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) بیان  داشت حج یک اصل است که زائرین به سوی معبود حرکت کرده و برای خود و جامعه نفش بسزایی ایفاء می کنند . نماد یگانگی مسلمانان در حج مشهود است و این فضای وحدت و برادری در سرزمین وحی ایجاد می شود که انتظار می رود زائرین پس از بازگشت به میهن اسلامی این فضای معنوی را برای دیگران تشریح نمایند.

آشناگر به خدمات ارایه شده توسط سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت یک الگوی مناسب در راستای ارایه خدمات به زائرین ضیوف الرحمن در بین کشور های اسلامی می باشد که انتظار می رود زائرین مانیز یک الگو برای سایر کشور ها باشند.در بخش دیگری از این همایش کارشناسان مختلف به سئوالات زائرین عمره مفرده در مورد مسایل جاری ، احکام و مناسک ، بهداشت و عدم حمل و اعتیاد به مواد مخدر پاسخ دادند.

طواف نمادین نیز توسط تعدادی از کارگزاران زیارتی به سرپرستی محمد غلامی از مدیران باسابقه حج تمتع اجرا شد و قصیده خوانی زینت بخش قسمت پایانی این همایش بود.

ضمناً به قید قرعه به تعدادی از حاضرین هدایایی به رسم یاد بود اهداء شد.

                              روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان کردستان

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.