پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی در جمع مدیران ثابت عمره: حج،برترین همایش خلقت است

مهندس اوحدی در جمع مدیران ثابت عمره: حج،برترین همایش خلقت است

به گزارش خبرنگار حج نیوز از عربستان،مهندس اوحدی صبح امروز پس از شرکت در مراسم شستشوی کعبه معظمه در همایش سراسری مدیران ثابت هتلهای عمره که در هتل دارالهادی برگزار گردید حضور یافت.

برا اساس این گزارش در نشست هم اندیشی که رأس ساعت 10 صبح امروز پنج شنبه هشتم خرداد ماه در سالن اجتماعات هتل دارالهادی مکه مکرمه برگزار شد،استاد علم و اخلاق حجه الاسلام راشد یزدی و حجه الاسلام احسانی از بعثه مقام معظم رهبری،آقایان علی اصغری مدیر عملیات عمره ، غلامرضا رضایی رئیس دفتر نمایندگی سازمان در عربستان،حسین اسماعیلی مدیر کل بازرسی بعثه مقام معظم رهبری ،نصرالله فرهمند مدیر عامل مؤسسه فرهنگی زیارتی سعادت،دکتر فاضل شیرخانی ردیس مرکز پزشکی حج در عربستان و دیگر مدیران ارشد ستادی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست هم اندیشی علی اصغری مدیر عملیات عمره درعربستان،ضمن خوش آمد گویی به حضار به ارائه آمار زائرین ورودی و خروجی و تعداد هتلهای در اختیار زائرین در دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره اشاره ای نمود و افزود: ما اینجاییم تا با مشکلات روبرو شده و بتوانیم آنها را از پیش روی زائرین مرتفع سازیم.

در ادامه مدیران ثابت هتلهای عمره در خصوص مشکلات و موانع پیش رو سؤالاتی را مطرح کردند و پیشنهاداتی را در راستای ارتقاء مسیر خدمترسانی به میهمانان خدا ارائه نمودند.

مهندس اوحدی معاون محترم وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک توفیق خدمت در ماه پیامبر(ص) به عزیزان حاضر در جلسه از حضار خواست تا با قرائت فاتحه و ذکر صلوات یاد و خاطره شهدا،امام شهدا ،سرور آزادگان و خادم تازه درگذشته ، آزاده سرافراز قاسم پرنیان را زنده نگدارند.

ایشان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انبیاء فرمودند: زمان از آنچه به نظر می رسد زودتر می گذرد و این واقعه را عبرت و تذکری دانست تا در جهت خدمت به ضیوف الرحمن از هیچ لحظه ای دریغ ننمائیم.

وی گفت : بزرگترین همایش خلقت،حج است و ما باید بدانیم برای این میهمانی بزرگ چقدر آمادگی لازم است و ما چه میزان آمادگی داریم.

وی با توجه به فضای بسیار خوبی که در خانواده بزرگ حج از جمله بعثه مقام معظم رهبری ،مؤسسه فرهنگی سعادت، شرکت عمران و توسعه امید زائر و دیگر اعضای این خانواده حاکم است،اظهار امیداواری کرد تا در حج سالجاری بسیار آماده تر و مستحکم تر از سالهای قبل در این مسیر گام برمی داریم.

مهندس اوحدی در حوزه عملیات عمره به توفیق اعزام زائرین ایرانی در ماه صفر بعد از 35سال اشاره نمود و اظهار کرد: با توجه به کاهش دو هتل بدرالمحمدیه و قصر الدخیل از تعداد48 هتل موجود در مدینه منوره،در عمره سالجاری 68درصد نسبت به سال گذشته افزایش اعزام داشته ایم که این افزایش قطعاً موجبات توفیقات بیشینه شما بزرگواران را هم در برخواهد داشت.

ایشان ضمن اشاره به فرموده امام جعفر صادق(ع)که خدمت به زائرین حتی از طواف نیز برتر است،بیان داشت: در سال گذشته بدلیل رهنمودهای برادر بزرگوارم حاج آقای قاضی عسگر،عملیات حج و عمره امسال را به هم گره زدیم تا با یاری شما عزیزان،مدیران ستادی و دست اندرکاران این حوزه بتوانیم هم افزایش ظرفیت اعزام داشته باشیم و هم شاهد 4000 میلیارد ریال صرفه جویی در این زمینه باشیم.

وی در حوزه حج تمتع افزایش رضایت زائرین نسبت به دو قسطی شدن هزینه سفر را بیان داشت و ادامه داد: در عملیات حج سالجاری پزشکان زن از15 پزشک به 60 پزشک افزایش خواهد یافت و یک درمانگاه شبانه روزی نیز برای خانمها دایر خواهد شد.

اوحدی تأکید کرد: بحمد الله و به یاری خدا دست به دست هم از هیچ کوششی برای زائرین دریغ نخواهیم ننمود تا رضایت حداکثری زائرین و در نهایت رضایت باریتعالی را کسب نمائیم.

استاد علم و اخلاق حضرت حجه الاسلام راشد یزدی در این نشست صمیمانه ضمن اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت : ما در اسلام ایمان سنج نداریم و ایمان شمار را در رفتار و خدمتتان به خلق الله می سنجند.

راشد یزدی افزود: اسلام بعلاوه انسان می شود مسلمان و مسلمان انسان کاملی است که نشانه اش این است که دیگران را بر خود برتری بدهد که این نوع خدمت عالی ترین نوع خدمت است و اگر زحمات شما عزیزان و مدیریت جناب آقای اوحدی نبود این همه خدمترسانی نیز نبود.

وی حاضرین را به جان پیغمبر(ص)قسم داد تا مقاومتشان و صبرشان را بالا ببرند و ازبرخی برخوردها و ناملایمتی ها نرنجند.

ایشان مظهر رنگ سفید پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را آزادگان سرافرازی دانست که با مجاهدتها و تحمل سختی های اسارت کشور و مرمشان را در پیش روی جهانیان بالاخص استکبار جهانی رو سفید نمودند.

راشد یزدی در پایان ضمن تشکر از همه خادمین ضیوف الرحمن به ایشان گفت خداوند دو چیز را در زندگی شما قرار می دهد،یکی اینکه نسل شما از فقر بدور خواهد بود و دیگر اینکه نسل شما از اکرام و منزلت اجتماعی برخوردار خواهد بود.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.