پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نظافتچیان حرم،زنبوران عسلی هستند که از حرکت بازنمی ایستند

نظافتچیان حرم،زنبوران عسلی هستند که از حرکت بازنمی ایستند

خبررنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز از سرزمین وحی کارگران نظافت حرم را به مانند کندوی عسلی تشبیه کرد که دائم در فعالیتند و هیچ گاه ار حرکت باز نمی ایستند.

تیمهای نظافت حرم آسمانی بیت الله الحرام با توجه به فعالیت کارگران ساختمانی ،جرثقیلها و ابزارآلات دوچندان کننده گرد و غبار در طرح توسعه حرم و رفت و آمدهای میلیونی عمره گزاران در جای جای حرم امن الهی در طول شبانه روز از فعالیت دست بر نمی دارند.

خبرنگار اعزامی به عربستان فعالیت مضاعف آنها را حضور 24ساعته زائرین دانست وافزود:وظیفه آنها از بین بردن هرچیزی است که نظم و نظافت حرم را بر هم بزند.

در ادامه با یکی از این خدمتگزاران گفتگویی ترتیب داده ایم :ضمن یادخدا وقدردانی از زحمات شما می توانم بپرسم اسم شما چیست و اینجا مشغول چه کاری هستید؟

اسم من راشد است و خدمتکار اینجا هستم که در این مکان مقدس مشغول خدمت رسانی به زائرین خدا می باشم.

آیا می توانید گوشه ای از فعالیتهای خود را بازگو کنید؟

-          بله ،ما در اینجا با ابزارهای موجود و بهترین مواد شوینده و معطر قسمتهای مختلف مسجد الحرام ازقبیل سالنها،پنکه ها،چراغ ها،کمد قرآنها ، کاشی ها و حتی کف راهروها را غبارگیری می کنیم تا گرد و غباری بر چهره زائرین حرم امن الهی ننشیند.

ماخادمین ضیوف الرحمن علاوه بر احساس مسئولیت و وظیفه خطیر خود حس اجر و ثواب عظیمی را داریم تا انشاءالله پاداش آن را از خداوند رحمن بگیریم.ما گروههای مختلف هستیم که برخی مسئول تمیز کردن فرشها و سطح مسجد هستند،برخی مربوط به دیوارها و پنکه ها و برخی وظیفه دارند هرچیزی که جنبه منفی بر نظافت حرم دارد را ازبین ببرند.

ما گروهی داریم که مخصوص تجمیع و گردآوری زباله های بزرگ هستند تا در نهایت بتوانند توسط ماشینهای بزرگ و صنعتی آنها را فشرده کرده و معدوم سازند.

این خادم بیت الله الحرام در پایان ضمن التماس عاجزانه ی دعا، از زائرین محترم خواست تا با آنها همکاری نموده و تا می توانند از ریختن زباله ها در این حرم معنوی خودداری کنند و آنها را در ظروف مخصوص زباله بیندارند.

همچنین از آوردن مواد غذایی و خوراکی به داخل حرم پرهیزکنند و موادی را هم موجب کثیفی فرشها می شود با خود داخل نیاورند.


علیرضا صادقیان امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.