پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام ۷۰۰ هزار زائران ايراني به عمره در قالب ۲۱۵۰ پرواز

اعزام ۷۰۰ هزار زائران ايراني به عمره در قالب ۲۱۵۰ پرواز
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت گفت: در مدت يك ماه باقيمانده تا پايان عمليات عمره، حدود يكصد هزار زائر ديگر به عربستان سعودي اعزام مي‌شوند تا رقم تعداد اعزام‌هاي امسال به عدد ۸۰۰ هزار نفر برسد.

ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت گفت: تاكنون نزديك به ۷۰۰ هزار زائر ايراني در قالب ۲۱۵۰ پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.

وي افزود: در مدت يك ماه باقيمانده تا پايان عمليات عمره، حدود يكصد هزار زائر ديگر به عربستان سعودي اعزام مي‌شوند تا رقم تعداد اعزام‌هاي امسال به عدد ۸۰۰ هزار نفر برسد.

خدرنژاد افزود: ۵۵۷ پرواز از طريق شركت هواپيمايي ايران اير، ۱۰۷۶ پرواز از طريق شركت هواپيمايي سعودي و ۵۱۸ پرواز از طريق شركت هواپيمايي ماهان به سمت عربستان انجام شده كه از اين تعداد ۱۱۰۸ پرواز به فرودگاه مدينه و ۱۰۴۰ پرواز به فرودگاه جده بوده است.

وي خاطرنشان كرد: در مجموع ۲۵ درصد پروازها از طريق شركت هواپيمايي ايران اير و ۲۵ درصد پروازها از طريق شركت هواپيمايي ماهان صورت گرفته و نزديك به ۵۰ درصد پروازها را نيز شركت هواپيمايي سعودي به انجام رسانده كه البته برخي پروازهاي سعودي را نيز شركت هواپيمايي ماهان انجام شده است.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت ادامه داد: از ابتداي عمليات عمره تاكنون اطلاعات گذرنامه ۸۰۰ هزار زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است كه از اين تعداد ۷۰۰ هزار زائر اعزام و بقيه در نوبت اعزام قرار دارند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ايراني در مدينه و ۲۳ هزار زائر ايراني در مكه مكرمه حضور دارند، گفت: روزانه ۱۴ پرواز از ۲۰ ايستگاه پروازي كشور به مقصد فرودگاه مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد كه در اين پروازها ميانگين ۴۵۰۰ زائر به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

گفتني است، عمليات اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا ۶ تير ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت كه در اين مدت بيش از ۸۰۰ هزار زائر ايراني در قالب ۷ هزار كاروان به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.