پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شستشوی بیت الله الحرام با گلاب ناب ایرانی

شستشوی بیت الله الحرام با گلاب ناب ایرانی

خانه خدا، امروز پنج شنبه هشتم خردادماه با حضور مهنس اوحدی با گلاب ناب ایرانی شست‌ وشو داده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به عربستان، صبح امروز پنجشنبه هشتم خردادماه مصادف با آغاز ماه مبارک شعبان با حضور نمایندگان برخی کشورهای اسلامی، کعبه معظمه، مطابق با سنت هرساله طی مراسم خاصی با آب زمزم مخلوط با گلاب ناب ایرانی شست ‌وشو داده شد.

در این مراسم مهندس اوحدی معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت،خالد الفيصل رئيس كميته مركزي حج عربستان و امير مكه، شيخ عبدالرحمن السديس رئيس كل امور حرمين شريفين و محمد الخزيم معاون وي به همراه برخي نمايندگان كشورهاي اسلامي حضور داشتند كه وارد خانه خدا شده و در اين مراسم معنوي شركت كردند.

شست‌وشوی خانه خدا از سنت‌های حسنه‌ای است که در آغاز ماه شعبان و در ماه محرم شستشو می شود. در این مراسم داخل خانه خدا با آب زمزم و گلاب ناب کاشان و همچنین با انواع بخورها و بهترین خوشبوکننده‌ها شسته شده و دیوارهای داخلی آن نیز با انواع پارچه‌های سفید معطر پاکیزه می‌شوند.

این گزارش حاکی است، امسال40 لیتر گلاب با آب زمزم مخلوط شد و  شستشوی خانه کعبه 30 دقیقه بطول انجامید. هر ساله از جمهوری اسلامی ایران هم 3 نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.

 هنگامی که حضرت محمد(ص) مکه را فتح کرد، به یارانش دستور داد که وارد کعبه شده و آن را علاوه بر پاک کردن از بت‌ها از هر گونه کثیفی و آلودگی پاک کنند.از این رو هر سال شست‌وشوی خانه خدا با یادآوری سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام(ص) انجام می‌شود.

شایان ذکر است، سه ستون و یک صندوق سنگی که سابقا صندوقی چوبی بوده است، در داخل خانه خدا قرار دارد. بخشی از گلاب و وسایل نظافت را در داخل این صندوق سنگی نگاه می‌دارند همچنین قبلا سنگ قرمزی وسط خانه کعبه بود که به احتمال زیاد محل ولادت حضرت علی علیه‌السلام نیز در همان نقطه در وسط کعبه بوده است . در حال حاضر سنگ قرمز رنگ را پشت حجرالاسود قرار داده‌اند.

 



امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.