پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضیح اوحدی درباره ابتلای دو خواهر کرمانی به ویروس کرونا

توضیح اوحدی درباره ابتلای دو خواهر کرمانی به ویروس کرونا

رییس سازمان حج و زیارت درمورد ابتلا دو خواهر از شهرستان رفسنجان کرمان به ویروس کرونا و احتمال اینکه این دو از زائران عمره مفرده این ویروس را گرفته اند، توضیحاتی ارائه کرد.

«سعید اوحدی» که به منظور ملاقات با وزیر حج عربستان در مکه مکرمه به سر می برد ، افزود: بنابر اعلام وزارت بهداشت، آزمایش دو خواهر از شهرستان رفسنجان در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شده، اما هنوز هیچ سندی مبنی بر اینکه آنها از زائران عمره این ویروس را گرفته باشند، ارایه نشده است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، دو خواهر کرمانی از زائران ایران در عمره مفرده جاری که از 26 آذر سال گذشته(1392) آغاز شده نیز نبوده اند.

اوحدی درمورد وضعیت زائران ایرانی عمره که اکنون در سرزمین وحی به سر می برند، افزود: زائران ایرانی در کمال سلامت قرار دارند و تا به امروز هیچ مورد مشکوکی در مورد ابتلا زائران ایرانی به ویروس کرونا گزارش نشده است.


** 700 هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از تشرف 700 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی از ابتدای عمره مفرده جاری تا کنون خبر داد و گفت: تا پایان عمره جاری، تعداد عمره گزاران ایرانی به 830 هزار نفر خواهد رسید.


** تشکیل کمیته مسکن عمره در سال 94

اوحدی از فعال شدن کمیته مسکن و کمیته عقد قراردادهای عمره مفرده در سال آینده(1394) خبر داد و گفت: سال گذشته قراردادهای عمره مفرده در ایام موسم حج امضا شد اما امسال در ماه های شعبان و رمضان و حدود چهار ماه زودتر از سال گذشته، قراردادهای مسکن عمره امضا می شود تا هتل های مناسب تری برای زائران ایرانی اجاره شود.


** ملاقات با وزیر حج عربستان به تاخیر افتاد

رییس سازمان حج و زیارت که قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته با «بندر محمد بن حجار» وزیر حج عربستان  دیدار کند، گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته، اول ماه شعبان در عربستان اعلام شد و از آنجایی که در روز اول ماه شعبان خانه کعبه با حضور امیر کعبه، سفرای خارجی و وزرای حج کشورهای اسلامی با گلاب ایرانی شست وشو می شود، قرار ملاقات های وزیر حج عربستان در آن روز لغو شد.

به گفته اوحدی، وی احتمالا امروز(یکشنبه) با وزیر حج عربستان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.