پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

۱۰شهريور زمان اعزام حج ۹۳/آغاز عقد قراردادهاي عمره

۱۰شهريور زمان اعزام حج ۹۳/آغاز عقد قراردادهاي عمره
رييس سازمان حج و زيارت از آغاز زمان اعزام زائران ايراني به حج تمتع سال جاري از ۱۰ شهريورماه خبر داد و گفت: در عمره ۹۲-۹۳ تعداد عمره گزاران ايراني ۶۸ درصد افزايش يافت.

«سعيد اوحدي» در جمع عوامل ستادي عمره ۹۳ در مدينه منوره، مديران ثابت هتل‌هاي ايرانيان در مدينه و مديران كاروان‌هاي عمره در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره تاكيد كرد: به هر ميزان كه از نماز شناخت پيدا كرديم به همان نسبت به كمال رسيده ايم.

وي خدمت به ضيوف الرحمان را عالي‌ترين مرتبه خدمت دانست و افزود: خدمت به زائران خدمت به مهمانان توحيد است و زحمات عوامل عمره عين ثواب است.

معاون وزير ارشاد عوامل اجرايي عمره را سرمايه سازمان حج و زيارت و عامل عزت نظام اسلامي خواند و با تشريح شرايط كنوني حج و زيارت تصريح كرد: نگاه ما به انسجام و وحدت در حج و زيارت اعتقادي است.

** افزايش ۶۸ درصدي عمره گزاران ايراني نسبت به سال قبل

وي با بيان اينكه در عمره سال جاري تعداد زائران ايراني بيشتر از زائران مصري بود، از افزايش ۶۸ درصدي تعداد عمره گزاران ايراني نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال كيفيت هتل‌هاي زائران كشورمان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته بهتر شده ضمن اينكه تعداد عوامل ستادي ۲۵ درصد كاهش يافته است.

اوحدي با اشاره به ايجاد درمانگاه‌هاي شبانه روزي براي زنان اضافه كرد: تعداد پزشكان زن در عمره جاري چهار برابر شده است.

** ايجاد مقدمات قرادادهاي عمره ۹۴ در ماه شعبان و رمضان

وي به عمره سال آينده اشاره و خاطرنشان كرد: مقدمات قراردادهاي عمره سال آينده را حداكثر در ماه شعبان يا رمضان امسال فراهم مي‌كنيم.

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه اگر براي زائر قدم برداريم خداوند مشكلات را حل خواهد كرد، تاكيد كرد: خدمات به زائران بايد عالي‌ترين خدمات باشد.

وي با اشاره به در پيش بودن حج ۹۳ گفت: عمليات اعزام زائران كشورمان به حج تمتع ۹۳ و سرزمين وحي از دهم شهريورماه سال جاري آغاز مي‌شود.

** زائرسراي بستان قبل از اربعين به بهره برداري مي‌رسد

رييس سازمان حج در ادامه با اشاره به سرمايه گذاري سازمان حج و زيارت در عراق و تاسيس شركت هايي با همكاري برخي از ارگان‌ها و بانك‌ها براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم در عراق، اظهار داشت: زائرسراي بستان و چزابه قبل از اربعين امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

وي به نامگذاري شعار امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» اشاره كرد و تجلي و تحقق مديريت جهادي را در سازمان حج و زيارت دانست.

اوحدي در پايان ياد و خاطره مرحوم قاسم پرنيان (مسئول واحد سفارت در عمره سعادت) و يونس منصوري (از عوامل آشپرخانه ايرانيان در مدينه كه اخيراً درگذشت) را گرامي داشت.

پيش از سخنان آقاي اوحدي، مهدي حضوري رييس ستاد عمره مدينه ضمن خيرمقدم، گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي اين ستاد ارائه كرد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.