پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با آغازماه پیامبر(ص) جشن میلاد امام سوم شیعیان در مکه‌ مکرمه برگزار شد

با آغازماه پیامبر(ص) جشن میلاد امام سوم شیعیان در مکه‌ مکرمه برگزار شد

مراسم جشن میلاد امام حسین(ع) شبانگاه شنبه دهم خرداد با حضور حجت الاسلام هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه و جمعی از عمره گزاران ایرانی در "هتل دارالهادی" مکه‌ مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه حج نیوز ازعربستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد به نمایندگی از بعثه‌ مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: در تفکر اسلامی و الهی جایگاه رهبری جایگاهی رفیع و ممتازی است و رهبری در نگرش اسلامی خصوصیات منحصر به فردی دارد که انسان‌های عادی دارای چنین خصوصیاتی نیستند و در این میان چه از بعد عملی و چه از بعد علمی و اخلاقی فرد شاخصی که چنین خصوصیاتی دارد پیامبر اکرم (ص) است و در ادامه‌ آن در غدیر خم حضرت علی (ع) و پس از آن ائمه اطهار (ع) دارای این جایگاه ویژه هستند و این باور و نگرش شیعه است.

وی افزود: در بعد عملی اگر درباره پیامبر اکرم (ص) به عصمت عملی و نظری قائل هستیم درباره امام حسین (ع) نیز همین باور را داریم و در بعد اخلاقی و ارزشی درباره ائمه‌ اطهار (ع) باید از مکارم صحبت کرد.

هاشمی نژاد بیان کرد: همگی ما به نوبه خود کم و زیاد هدایا و تحفی آماده کرده ایم تا با خود به وطن ببریم امشب هم دوست دارم سوغاتی معنوی برای خود مهیا کنید تا دست خالی از این سفره برنگردیم. 

وی با اشاره به آیه شریفه"ألم یَعلم أن اللهَ یری" و این‌ که برای هر دردی دوایی هست گفت:انسان دروغگو بیمار است،انسان حسود بیمار است و اینها را باید با دوای معنوی مرهم نهاد که امیدوارم در این سفر سراسر معنوی بتوانیم تا حد امکان دخیره ای از این مرهم ها را با خود سوغات ببریم.

در ادامه این مراسم آقای سازگار با مدیحه سرایی و سرودن اشعاری درمدح امام سوم شیعیان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شب میلاد آن امام همام را جشن گرفته و با شیرینی و شکلات از حاضرین پذیرایی بعمل آمد.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.