پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

يك ميليون ايراني در سال ۹۴ به عمره مي‌روند

يك ميليون ايراني در سال ۹۴ به عمره مي‌روند
رييس سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه تعداد عمره گزاران ايراني به مرز ۷۰۰ هزار نفر رسيده است، از اعزام يك ميليون ايراني به عمره در سال آينده خبر داد.

سعيد اوحدي كه به سرزمين وحي سفر كرده، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره هدف از سفر خود را زيارت حرمين شريفين، ملاقات با مقامات عربستان و بازديد ميداني از عمليات عمره و همچنين مذاكره با شركت‌هاي سعودي اعلام كرد.

وي گفت: در سفر به عربستان قرار بود با وزير حج عربستان ملاقات كنيم اما به دليل اينكه روز اول شعبان و روز شستشوي كعبه با روز جمعه مصادف شد لذا كار شستشوي كعبه را يك روز به جلو آوردند و پنجشنبه (۳۰ رجب و ۸ خرداد) كار شستشوي كعبه انجام شد.

رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: به همين خاطر ملاقات ما با شستشوي كعبه مصادف شد و تا كنون انجام نشده است اما اگر فرصت شود امروز (يكشنبه ۱۱ خرداد) يا فردا (دوشنبه ۱۲ خرداد) اين ملاقات انجام مي‌شود.

وي با اشاره به طرح توسعه حرمين شريفين اظهار داشت: با تحولي كه به لحاظ ساخت و ساز در عربستان در حال انجام است و با توجه به توسعه مسجدالحرام و توسعه امكانات اقامتي در مكه و مدينه، متناسب با اين توسعه بايد براي دو سال آينده برنامه ريزي داشته باشيم.

** افزايش دو برابري سهميه حج در دو سال آينده


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اگر ظرفيت عربستان بر اساس آنچه ادعا مي‌كنند ۲ تا ۲. ۵ (دو و نيم) برابر شود، تعداد عمره گزاران به ۱۱ ميليون نفر خواهد رسيد و ظرفيت حج نيز دو برابر شود لذا ما هم بايد متناسب با آن برنامه ريزي كنيم.

وي با اشاره به مذاكرات خود با شركت‌هاي سعودي گفت: كارهاي خوبي شده و توفيقاتي بدست آورده ايم كه طي جلساتي كه در روزهاي آتي داريم به جمع بندي متقني خواهيم رسيد.

** تعداد عمره گزاران به مرز ۷۰۰ هزار نفر رسيد

اوحدي با بيان اينكه امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزايش ظرفيت عمره را داشتيم يادآور شد: ظرفيت عمره در سال گذشته ۴۹۰ هزار نفر بود اما امسال به ۸۳۰ هزار نفر خواهد رسيد.

وي اعلام كرد: تعداد عمره گزاران ايراني در عمره ۹۲-۹۳ تا به امروز به مرز ۷۰۰ هزار نفر رسيده است و انشاالله در آينده نزديك به ۸۳۰ هزار نفر خواهد رسيد.

** ظرفيت عمره سال آينده: يك ميليون نفر

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه اگر بتوانيم امكانات لازم را فراهم كنيم قطعا تعداد عمره گزاران افزايش پيدا خواهد كرد، خاطرنشان كرد: ظرفيت عمره گزاران ايران در سال آينده به يك ميليون نفر خواهد رسيد.

رييس سازمان حج و زيارت كشورمان به جلسه خود با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره اشاره و عنوان كرد: در جلسه جلسه با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از توصيه‌ها و رهنمودهاي ايشان بهره مند شديم.

وي با تاكيد بر انسجام و وحدت در حج و زيارت گفت: به دليل هماهنگي هايي كه در خانواده حج و زيارت و ميان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت وجود دارد هيچ مرزي را حتي در ذهنمان هم نداريم.

اوحدي با بيان اينكه مجموعه حج و زيارت افتخار مي‌كند كه زير سايه نماينده ولي فقيه فعاليت مي‌كند، تصريح كرد: در بدنه و در اجراي كار هم آثار اين هماهنگي ديده مي‌شود و هر چه انسجام دروني بيشتر باشد بركات آن بيشتر به زائر مي‌رسد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.