پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز عملیات تخریب برخی قستمهای مسجدالحرام

آغاز عملیات تخریب برخی قستمهای مسجدالحرام
رسانه های سعودی از تخریب و تغییرات در طبقه دوم مسجدالحرام و اماکن پیشنهادی برای نقل نیروهای امنیتی حرم خبر دادند.

 روزنامه عکاظ عربستان :در حالی که اقدامات مربوط به توسعه صحن طواف در مسجدالحرام در چندین نقطه ادامه دارد که اخیرا شامل تخریب برخی قسمتها در طبقه دوم مسجدالحرام بود، سرتیپ یحیی مساعد الزهرانی فرمانده نیروهای امنیتی حرم در گفتگو با عکاظ اعلام کرد: تمام این اقدامات هرگز بر معنویت نمازگزاران و عمره گزاران تاثیر نگذاشته است.

وی اعلام کرد: آخرین نماز جمعه موسم حج روز جمعه اخیر در مسجدالحرام با حضور گسترده نمازگزاران برگزار شد.

شايان ذكر است، کارگران متخصص و فنی اقدامات مربوط به تخریب در برخی قسمتهای مسجدالحرام را آغاز کرده اند که مهمترین این بخشها، طبقه دوم مسجد است، این اقدامات بر حرکت نمازگزاران و عمره گزاران تاثیر نگذاشته است، زیرا کارگران شاغل در حرم حرفه ای کار می کنند.

این روزنامه نوشت: این در حالی است که هنوز مکان استقرار فرماندهی نیروهای امنیتی حرم شریف مکی برای انتقال نیروها از مکان فعلی در طبقه دوم در باب الصفا به مکان دیگری مشخص نشده است، چرا که مکان قبلی این نیروها در چارچوب عملیات توسعه قرار گرفته است.

فرمانده نیروهای امنیتی حرم اظهار داشت: تاکنون مکان جایگزین برای نیروهای امنیتی حرم مشخص نشده است، مکان فعلی در چارچوب طرح توسعه قرار گرفته است به طوری که انتقال نیروها یا اکنون یا طی یک سال آینده یا دو سال آینده ممکن است باشد، تمام مسائل تا کنون مشخص نشده است، مکانهای متعددی در حرم پیشنهاد شده است.

یحیی مساعد الزهرانی خاطر نشان کرد اقدامات توسعه در مطاف، در سه مرحله انجام خواهد شد و طرحهای مربوط به آن آماده شده است به طوری که اقدامات امنیتی برای حفظ راحتی و اطمینان بخشی زائران و نمازگزاران در مسجدالحرام خواهد بود.

وی اظهار داشت ما چندین طرح را وضع کرده ایم که با عملیات تخریب و خاک برداری هماهنگ است و  تاثیری بر نمازگزاران نخواهد داشت.

 

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.