پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تعداد اعزام هاي عتبات در سال ۹۳ به ۲۳۸ هزار نفر رسيد

تعداد اعزام هاي عتبات در سال ۹۳ به ۲۳۸ هزار نفر رسيد

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت از اعزام ۲۳۷ هزار و ۷۱۱ زائر در قالب ۶ هزار ۳۶۹ كاروان به عتبات عاليات تا اين لحظه خبر داد و گفت: آمار نهايي اعزام‌ها در سه ماهه نخست سال، ۳۵۰ هزار نفر خواهد بود.

محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: از ابتداي سال ۹۳ تا دهم خرداد حدود ۲۳۷ هزار و ۷۱۱ زائر در قالب ۶ هزار ۳۶۹ كاروان به عتبات عاليات اعزام شده اند.

وي با بيان اينكه ۴۰ درصد اعزام‌هاي عتبات به صورت هوايي و ۶۰ درصد به صورت زميني انجام شده است، افزود: از ابتداي سال تاكنون ۹۸ هزار و ۹۴۴ نفر به صورت هوايي و ۱۳۸ هزار و ۷۶۷ نفر به صورت زميني به عتبات عاليات اعزام شده اند.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: در برنامه ريزي‌هاي انجام شده ۳۲۵ هزار نفر عدد زائراني بود كه بايد طي دوره بهاري عازم كربلاي معلي مي‌شدند كه با افزودن ۲۵ هزار نفر در ليست اعزام ها، تعداد زائران بهاري عتبات در مجموع به ۳۵۰ هزار نفر مي‌رسد.

وي با بيان اينكه زائران هوايي عتبات در طول هفته با ۵۲ پرواز اعزام مي‌شوند كه ۲۶ پرواز در نجف و ۲۶ پرواز در بغداد فرود مي‌آيد، گفت: تا اين لحظه ۲ هزار و ۷۵۲ كاروان از مرزهاي هوايي عازم سرزمين مقدس عراق شده اند.

نظافتي افزود: از ابتداي سال جديد تا ۱۰ خردادماه تعداد ۱۳۸ هزار ۷۶۷ زائر از مرزهاي زميني وارد عراق شده اند كه مرز مهران با ۲۶۰۸ كاروان مرز نخست كشور، شلمچه با ۷۱۳ كاروان و چزابه با ۲۹۶ كاروان از مرزهاي بعدي بوده اند.

وي همچنين با اشاره به ثبت نام تابستاني سفر زيارتي عتبات عاليات كه ۳۰۰ هزار نفر طي سه ماه اعزام خواهند شد، اظهار داشت: اعزام‌هاي مرحله تابستاني عتبات از ۲۵ تيرماه امسال آغاز و تا پايان شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: در اين دوره كه از ۱۵ ماه رمضان آغاز مي‌شود و بيشتر زائران به سبب روزه داري ترجيح مي‌دهند از سفر زيارتي عتبات خودداري كنند، به همين منظور در اين زمان پيش ثبت نام نخواهيم داشت.

وي افزود: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات در دوره تابستاني مي‌توانند اواخر خردادماه با باز شدن سامانه اينترنتي ثبت نام به نشانيwww.atabat.haj.irبه مرور نام نويسي كرده و كد رهگيري دريافت كنند.

براساس اين گزارش، مدت اقامت در عتبات عاليات عراق هفت شب است كه بر اين اساس، زائران ايراني، سه شب در نجف، سه شب در كربلا و يك شب نيز در كاظمين اقامت مي‌كنند.

برنامه‌ريزي اسكان زائران عتبات كه از سه مرز زميني مهران، چزابه و شلمچه و مرز هوايي فرودگاه نجف و بغداد وارد كشور عراق مي‌شوند، به صورت بسته اصلي سه روز نجف، سه روز كربلا، يك روز كاظمين و بسته معكوس يك روز كاظمين، سه روز كربلا و سه روز نجف تعريف مي‌شود. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.