پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تجلیل نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماينده بعثه‌ در عراق از اقدامات سازمان حج

تجلیل نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماينده بعثه‌ در عراق از اقدامات سازمان حج
حجت‌الاسلام اسكندري با اشاره به پروژه ها‌ي سازمان حج در داخل كشور عراق كه با نظارت ويژه نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت صورت مي‌گيرد، گفت: خوشبختانه به همت رئيس سازمان حج و زيارت و عنايت ويژه سرپرست حجاج ايراني، طرح هاي خوبي در داخل عراق همچون ساخت دو آشپزخانه در كربلا و يك آشپزخانه در كاظمين و پروژه هاي در حال ساخت ديگري در نجف آغاز گرديده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با حجت الاسلام والمسلمين اسكندري در محل بعثه مقام معظم رهبري در عراق ديدار كرد.

در ابتداي اين ديدار نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تقدير از فعاليت هاي صورت گرفته از سوي سازمان حج و زيارت و ستاد شمسا گفت: برخي از فعاليت هاي صورت گرفته همچون كلنگ زني هتل شلمچه با رستوران دوهزار نفري و سالن اجتماعات، زائرسراي چزابه، هتل مهران و دو مكان بين راهي از جمله پروژه هايي است كه با مديريت مهندس اوحدي و در ايران آغاز گرديده است.

وي همچنين با اشاره به پروژه ها‌ي سازمان حج در داخل كشور عراق كه با نظارت ويژه نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت صورت مي‌گيرد، گفت: خوشبختانه به همت رئيس سازمان حج و زيارت و عنايت ويژه سرپرست حجاج ايراني طرح هاي خوبي در داخل عراق همچون ساخت دو آشپزخانه در كربلا و يك آشپزخانه در كاظمين و پروژه هاي در حال ساخت ديگري در نجف آغاز گرديده است.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري در بخش ديگر سخنان خود با مطرح كردن اينكه آن چيزي كه قطعا براي تحول كارساز است، تببين استراتژي ها و راهبردهاست گفت: فعاليت در عراق نيازمند چشم انداز و انجام كارهاي زيرساختي براي بلند مدت است.

وي با مطرح كردن اين پرسش كه اگر تا سالهاي آينده به سمت حضور 6 ميليون زائر در سال برويم چه تمهيداتي براي اين رويداد انديشيده ايم و چه كار زير ساختي انجام داده ايم گفت: اگر چشم انداز مشخص، مكتوب و مصوب شود نقشه راه مشخص مي‌شود و از اكنون براي سالهاي آينده پيش بيني لازم صورت مي پذيرد.

اسكندري يكي از مهمترين فعاليت هاي زيرساختي را ساخت حسينيه و هتل برشمرد و پيشنهاد كرد: بايد زمين هاي مناسبي در عراق خريداري گردد و هر كدام از اين زمين ها را در اختيار يك استان قرار داد تا با استفاده از كمك هاي مردمي و افراد خير از سوي مسئولان خود استان ساخته شود و پس از تكميل در اختيار مردم همان استان قرار گيرد.

وي همچنين حمل و نقل مناسب را نيز بسيار ضروري دانست و گفت: در زمينه حمل و نقل هم بايد برنامه بلند مدت داشته باشيم و به سمت حمل و نقل ارزان‌تر، امن تر و بهتر براي زائران به ويژه براي استان هاي دوردست مثل خراسان رضوي، جنوبي، زاهدان، آذربايجان غربي و شرقي كه دو روز در مسير آمد و دو روز در مسير برگشت در ايران و يك روز در عراق هستند برويم كه بهترين آن ها، حمل و نقل ريلي است.

وي افزود: در زمان وزير راه و شهرسازي در دولت سابق طرح‌هاي حمل و نقل ريلي از دو مسير شلمچه و ملاير به خسروي با ايشان مطرح گرديد و ايشان گفتند ۲ ساله كار انجام مي‌شود. اما هنوز اتفاق خاصي نيفتاده است.

وي از ضرورت ورود بسياري از نهادها و ارگانها در اين زمينه سخن گفت و افزود: به عنوان مثال برخي مسائل همچون تاخير در پروازها و مشكلات حمل و نقل زميني نيازمند ورود جدي وزارت راه و شهرسازي است و همچنين مسائل بهداشتي مستلزم حضور وزارت بهداشت و درمان است.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد با استقبال از سخنان نماينده بعثه، اين نكات را مهم ارزيابي كرد و گفت: نكات مطرح شده بدون استثنا مهم است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: برنامه لازم بايد مدون شود و با زمانبندي دقيق و تقسيم كار، طرح ها انجام شود و بنده نيز با توجه به اهميت موضوع اهتمام بيشتري مي گذارم.

ابوترابي فرد با اشاره به اينكه از روزهاي نخست حضور مهندس اوحدي در سازمان حج و زيارت نكاتي مبني بر استفاده از اين فرصت براي تحول و پرهيز از روزمرگي به خدمتشان مطرح كردم گفت: تاكنون شكر خدا اين نگاه وجود داشته است.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از اقداماتي كه مي بايست در كوتاه مدت و در شرايط فعلي مورد نظر قرار داد را ارتقاء سطح رضايتمندي زائران عتبات دانست و گفت: متاسفانه اين رضايتمندي در سطح بالايي نيست وبايد تلاش جدي كرد تا در كوتاه مدت هر قدر امكان دارد سطح رضايتمندي زائران را در حوزه حمل و نقل، اسكان و اسكان موقت در كنار مرز ارتقاء داد.

وي در اين زمينه افزود: به عنوان مثال با توجه به تاخيرهاي چند ساعته در پرواز عتبات، بايد جايي براي اسكان و تغذيه رايگان از سوي حج و زيارت تعبيه گردد تا سطح رضايتمندي زائر افزايش يابد.

ابوترابي فرد گفت: شرايط فعلي اسكان زائران، پاسخگوي نيازهاي آن‌ها نيست و اگر واقعا امكانات مناسب نداريم تعداد زائران را كاهش دهيم و تا وقتي نتوانسته ايم اسكان مناسب را فراهم كنيم، افزايش كاروان نداشته باشيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد رضايت مردم از سفر به عتبات فقط رضايت از سفر نيست، بلكه رضايت از نظام را نيز در پي دارد. در سفر به عمره اين اتفاق روي داده است و تلاشي كه از سوي عزيزان در حج و زيارت صورت پذيرفته زائري كه مشرف مي شود با رضايت خارج مي شود و علاوه بر افزايش خدمات، كاهش هزينه نيز داشته ايم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.