پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رييس مركز پزشكي حج: نگاه ويژه‌اي به عراق داريم

رييس مركز پزشكي حج: نگاه ويژه‌اي به عراق داريم
مرعشي با بيان اينكه رسالت هلال احمر اين است كه رنگ و مليت هيچ تاثيري در خدمات انسان دوستانه نداشته باشد گفت: نگاهي كه به كشور عراق داريم يك نگاه ويژه است.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري در ديدار با دكتر سيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت، فعاليت در حوزه سلامت را بسيار پر اهميت دانست.

حجت الاسلام اسكندري در ادامه ضمن تقدير از حضور فعال كادر پزشكي در شهرهاي مختلف عراق، خدمت به زائران ائمه اطهار را بسيار ارزشمند دانست و افزود: بايد از اين فرصت به دست آمده نهايت استفاده را كرد.

وي ضمن بسيار تاثير گذار خواندن كار درماني گفت: كار درمان علاوه بر جسم، در روح انسانها تاثير مي‌گذارد و كادر پزشكي مي‌تواند با اخلاق و رفتار خود افزون بر اقدام در حوزه سلامت، فعاليت فرهنگي نيز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري دولت و كشور عراق را داراي سنخيت و مشتركات زيادي با مردم ايران دانست و خاطرنشان كرد: اين كشور داراي ظرفيت‌هاي بسياري در حوزه سلامت است كه بايد از اين ظرفيت‌ها با برنامه ريزي مناسب و تعامل فعال بين مراكز درماني ايران و عراق خدمات درماني خوبي به زائران ايراني و غير ايراني و مردم عراق ارائه نماييم و مانع از سوء استفاده استعمارگران در اين زمينه‌ها گرديد.

وي تصريح كرد: با توجه به اين مسئله اگر تعامل فعالي در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي، اقتصادي، بهداشتي و درماني بين دو كشور توسعه پيدا كند شاهد تقويت جايگاه ايران و عراق در سطح بين المللي خواهيم بود.

در ادامه اين جلسه سيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت گزارشي در زمينه فعاليت‌هاي پزشكي اين مركز ارائه كرد.

وي ساماندهي بيماران عراقي از طريق هلال احمر و در ادامه درمان صحيح با هزينه معقول را از برنامه‌هاي پيش روي مركز پزشكي حج و زيارت دانست.

مرعشي با بيان اينكه رسالت هلال احمر اين است كه رنگ و مليت هيچ تاثيري در خدمات انسان دوستانه نداشته باشد گفت: نگاهي كه به كشور عراق داريم يك نگاه ويژه است.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت همچنين از خريد دو دستگاه آمبولانس مجهز و ورود آن به كشور عراق خبر داد و گفت: يكي ديگر از برنامه‌هاي ما ساخت بيمارستانهاي مشترك با كشور عراق است.

وي در همين زمينه گفت: همچنين آموزش نيروها، تاسيس شركت‌هاي دارويي مشترك و برگزاري اردوهاي مشترك با نيروهاي عراقي از جمله برنامه‌هاي ما براي تعامل با مردم و كشور عراق است.

وي در پايان تصريح كرد: اگر زيرساختهاي لازم را براي حضور نيروهاي متخصص انجام دهيم، زمينه براي حضور بسياري از متخصصان فراهم مي‌شود.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.