پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همزمان با هفته حج

همایش متمرکز زائران حج تمتع کاشان برگزار می‌شود

همایش متمرکز زائران حج تمتع کاشان برگزار می‌شود
وحید اسکندری رئیس اداره حج و زیارت کاشان اظهار داشت: امسال همزمان با هفته حج مصادف با اول تا هفتم ذیقعده، همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کاشان با عنوان «مسافران قبله» ساعت 9 صبح روز جمعه 24 شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

وی، آموزش و آگاهی حجاج از اعمال حج را از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کاشان دانست.

این مسئول در ادامه یادآور شد: حج گردهمایی زائرانی با رنگ‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی است که در کنار یکدیگر با جامه‌ای سفید و یک‌رنگ گرد هم آمده و ندای «لااله‌الاالله» را طنین‌انداز کرده و مانند دریایی مواج به دور خانه دوست می‌گردند.

وی همچنین سفر حج را بهترین بهانه برای آشتی و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان دانست و ابراز داشت: سفر حج می‌تواند بهانه‌ای باشد برای طلب حلالیت، نزدیکی دل‌ها، رفع کدورت‌های احتمالی و آشتی با دوستان و اقوام تا از این راه برکتی بر دیگر برکات این سفر معنوی افزوده شود.

به گفته وی با افزایش معرفت در این سفر و توصیه‌های روحانی کاروان برای شناخت از اماکن زیارتی می‌توان ره‌توشه مناسبی را کسب کرد و بر معرفت دینی خود افزود.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان همچنین با اشاره به رتبه نخست کشوری شهرستان کاشان در اعزام زائر به خانه خدا بیان داشت: سالانه حدود 8 هزار و 500 زائر عمره و بیش از 500 نفر زائر حج تمتع از کاشان به خانه خدا مشرف می‌شوند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.