پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تغييرات در فرودگاه جده‌/ ورود ۵ميليون عمره گزار

تغييرات در فرودگاه جده‌/ ورود ۵ميليون عمره گزار
مديركل فرودگاه بين المللي عبدالعزيز‌ جده‌‌ با اشاره به انتقال پروازهاي عمره به مجتمع سالنهاي حج، از ورود ۵ ميليون عمره گزار از كشورهاي مختلف اسلامي به عربستان سعودي خبر داد.

عبدالحميد ابوالعري به عكاظ گفت: تمام پروازهاي زمان بندي شده عمره كه در سالنهاي جنوبي و شمالي فرودگاه انجام مي‌شود، به مجتمع سالنهاي حج منتقل شده است كه هدف از آن تسهيل عمليات استقبال از مسافران است.

وي با توجه به آغاز تعطيلات و افزايش پروازها از فرودگاه جده پيش بيني كرد كه مجتمع سالنهاي حج در ماه جاري قمري (شعبان المعظم) و ماه مبارك رمضان، پذيراي حدود ۸۰۰ هزار عمره گزار باشد.

ابوالعري افزود: تمام دستگاهها و طرفهاي فعال در فرودگاه با نظارت شوراي هواپيمايي و امارت مكه مكرمه طرحهايي براي موسم حج و عمره وضع كرده اند.

وي افزود: مرحله اول طرح عمره روز شنبه پايان يافت و مرحله دوم كه شامل انتقال تمام پروازهاي برنامه ريزي شده به مجتمع سالنهاي حج است، آغاز شد و مرحله سوم هم در ماه رمضان اجرا مي‌شود.

اين مسئول سعودي خاطر نشان كرد: از ابتداي موسم عمره تا كنون، خدمت رساني به حدود پنج ميليون عمره گزار انجام شده است.

از سوي ديگر سهل بن عبدالله سرور الصبان معاون امور نقل و طرحها و مشاعر مقدسه وزارت حج عربستان اعلام كرد: طرح نظارت و كنترل اتوبوسهاي جابجاكننده حجاج، يك طرح اصلي در چارچوب طرحهاي علوم و فناوري است و به زودي فراخواني براي برخي شركتها در سطح داخلي و بين المللي براي عقد قرارداد با وزارت در خصوص اين طرح ارائه خواهد شد.

وي افزود: وزارت حج چندين طرح براي توسعه خدمات در مبادي ورودي دريايي و هوايي از جمله فرودگاه جده، شش مركز زميني جديد در شرق عربستان و چهار مركز در جنوب و ايجاد منافذ دريايي در جده و ينبع اجرا مي‌كند.

در حال حاضر ساختمانهاي جديد در فرودگاه مينه منوره پس از تبديل به فرودگاه بين المللي در حال احداث است كه در سال ۲۰۱۵ به پايان مي‌رسد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.