پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت با معاون وزیر حج عربستان دیدار کرد

رئیس سازمان حج و زیارت با معاون وزیر حج عربستان دیدار کرد
سعید اوحدی صبح امروز(93/03/12) با «دکتر شریف» معاون وزیر حج عربستان سعودی در مکه مکرمه دیدار و در مورد عملیات عمره جاری و حج تمتع امسال که از شهریور ماه آغاز می شود گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از عربستان ، پیش از این نیز رئیس سازمان حج و زیارت با ارسال نامه‌ای به وزارت حج عربستان، افزایش سهمیه دو هزار نفری ایران در حج تمتع امسال را درخواست کرده بود.

در این دیدار صمیمانه که رأس ساعت 9صبح روز دوشنبه12خردادماه در محل دفتر وزیر حج عربستان صورت گرفت دو درخواست عمده و اساسی پیگیری گردید که نتیجه آن رضایت بخش بود.

مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نتایج این دیدار را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: در این نشست یک جمع بندی کلی در مورد عمره داشتیم و مسایل مبتلا به زانرین جمهوری اسلامی ایران را مطرح ساختیم و آخرین رایزنی ها و مذاکرات را نیز برای حج سال جاری انجام دادیم.

وی گفت: افزایش سهمیه عمره گزاران،نواقص و مشکلات عمره سال گذشته در مشاعر مقدس از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزارت حج عربستان نیز در روند پیگیری مجدانه در این خصوص قول مساعد داد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده در این گفتگو تحویل زودهنگام چادرهای مشاعر جهت بررسی شرایط و امکانات آنها از قبیل کولر،آب،برق و ... بود که مقرر گردید 4 ماه زودتر از موسم حج این چادرها را دراختیار ما قرار بدهند.

اوحدی در خصوص ایجاد دفتر نمایندگی ایران در فرودگاه بین المللی جده نیز از دکتر شریف قول همکاری گرفت و اظهار داشت: این درخواست با توجه به آمار بالای زائرین ایرانی در موسم حج و عمره و نیاز مبرم به ارائه خدمات به میهمانان خدا درفرودگاه جده مطرح گردید تا در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این بخش باشیم.

  دکتر شریف در ادامه این گفتگو از اجرای طرحی نو برای اولین بار و  بصورت آزمایشی در موسم حج سالجاری خبر داد که بر اساس آن زائرین جهان اسلام می توانند با هر زبان و گویشی موانع، نقطه نظرات و مشکلات احتمالی پیش رو را از طریق تلفن گویا به اطلاع مسئولین امر برسانند.

معاون وزیر حج عربستان زائرین ایرانی را منظم ترین میهمانان خدا در عربستان  و در بین سایر کشورهای اسلامی خواند و از آقای مهندس اوحدی و مدیریت خوب  مجموعه حج و زیارت جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

 این گزراش حاکی است، سهمیه ایران در حج امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و در حج پیش رو، 64 هزار ایرانی از شهریور ماه به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.