پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مراسم بزرگداشت آزاده سرافراز شهید قاسم پرنیان برگزار شد+عکس

مراسم بزرگداشت آزاده سرافراز شهید قاسم پرنیان برگزار شد+عکس

مراسم بزرگداشت جانباز و آزاده سرافراز شهید قاسم پرنیان خوی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مراسم بزرگداشت جانباز و آزاده سرافراز شهید قاسم پرنیان خوی که پس از سالها رنج و درد هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت، عصر امروز سه شنبه 13 خردادماه با حضور جمعی از مسئولین و کارکنان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و موسسه فرهنگی عمره سعادت و جمعی از همرزمان وی و آزادگان سالهای دفاع مقدس در نمازخانه سازمان حج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابو ترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم با برشمردن مراتب سه گانه توحید  گفت: اگر انسان در مرحله توحید در عبودیت اوج بگیرد و به معنای واقعی خداوند را به عنوان رب برگزیند، گام بلندی در مسیر بندگی و کمال برداشته است اما این پایان راه نیست و تداوم بر این راه با پایداری، ایستادگی و استقامت ممکن خواهد بود.

وی افزود: آنچه مسیر کمال را هموار می کند، ایستادگی در مسیر عبودیت تا لحظه جان سپردن به جان آفرین است و مردان حق در این راه  با خداوند پیمان بندگی بسته اند و بر این پیمان ثابت قدم هستند.

**استقامت در راه مستقیم؛ آزادگان را به الماسی درخشان و نماد عبودیت و معرفت تبدیل کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه آزادگان سالهای دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب به الماسی درخشان تبدیل کرد و آنان را نماد بندگی ، عبودیت و معرفت ساخت، استقامت در راه مستقیم بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: استوار ماندن بر مبنای فکری، سیاسی و اعتقادی ، برای کسانی که سالها در چنگال دژخیمان بعثی بودند و هیچ روزنه امیدی به تعبیر مادی نداشتند، هنر مردانی است که با استقامت در مسیر بندگی خداوند گام نهادند.

وی بیان کرد: آنچه باعث می شود شهید پرنیان با بدنی مجروح خالصانه  در مسیر خدمت به مردم و زائران گام بردارد و او را تبدیل به عنصری فداکار در این عرصه می نماید، استقامت و ایستادگی در مسیر بندگی است.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بیان سجایای اخلاقی آزادگان دفاع مقدس گفت: نمایندگان صلیب سرخ و حتی مزدوران رژیم بعثی شهادت می دادند که این برادران نستوه نماد ایثار و استقامت در راه خدا بودند و نمایندگان صلیب سرخ  می گفتند که این عزیزان در آسایشگاه های تاریک عراق یک جمهوری اسلامی تشکیل داده اند که تمام ارزشهای انقلاب اسلامی در آن موج می زد.

وی خطاب به آزادگان دفاع مقدس گفت: شما در ایام اسارت ملائکه را نمی دیدید اما آنان شما را در آغوش داشتند و بدین واسطه بود که ترس و اضطرابی در وجود شما جای خود را به نشاط داده بود و اینگونه بود که در تاریخ اسارت هرچه به جلو می آییم ، خوف و حزن کمرنگ تر شده است .

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان سخنانش بیان کرد: اخوی بزرگوار آقای ابوترابی سید آزادگان دنیای اسارت را قطعه ای از بهشت توصیف می کرد و شما آزادگان بر این ماجرا شاهد بوده اید که دنیای اسارت همچون بهشت مملو از ارزشهایی چون ایثار، گذشت و اخلاق بود .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت به بیان سجایای اخلاقی شهید پرنیان پرداخت و گفت: مرحوم پرنیان 10 سال اسارت در اردوگاه های رژیم بعثی را تجربه کرد و علی رغم تحمل مرارت ها و سختی ها ،آنچه در ذهن و خاطر هم اسارتی های او از وی باقی است، جز نیکی و خوبی نیست.

وی افزود: پرنیان بعد از اسارت با نیت پاک و خالص خود مجددانه در عرصه خدمت به مردم گام نهاد و پس از بازنشستگی از سپاه، لباس خادمی زائران و حجاج بیت الله الحرام بر تن کرد و تا آخرین لحظات حیات خالصانه در این عرصه خدمت کرد.

گفتنی است این مراسم با مدیحه سرایی اهل بیت (ع) و خواندن شعری در وصف مرحوم پرنیان توسط یکی از هم اسارتی های وی همراه بود.

مراسم بزرگداشت آزاده و جانباز سرافراز سالهای دفاع مقدس شهید قاسم پرنیان خوی ساعت 14 تا 15:30 امروز در نمازخانه سازمان حج و زیارت برگزار شد.

شهید قاسم پرنیان خوی سال 59 و قبل از شروع رسمی جنگ، در غرب کشور توسط حزب کومله و دموکرات اسیر و بعد از اعلان رسمی جنگ به رژیم بعث تحویل داده شد. او که  10 سال اسارت در زندانهای رژیم بعثی را تجربه کرده بود، سرانجام هفته گذشته پس از چندین ماه تحمل درد و بیماری دار فانی را وداع گفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد. 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.