پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشریح سفر 6روزه مهندس اوحدی به عربستان

تشریح سفر 6روزه مهندس اوحدی به عربستان

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز از مکه مکرمه:غلامرضا رضائى سرپرست دفتر نمايندگی سازمان درعربستان عملکرد سفر شش روزه مهندس اوحدی و هیأت همراه را به این کشور تشریح کرد.

بر اساس این گزارش؛سعبد اوحدی در طول 6رور اقامت خود در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره علاوه بر بازدبد از هتلهای این دو شهر و سرکشی از آش‍‍‍پزخانه های مرکزی مکه و مدینه و کسب اطلاع از روند جاری خدمت رسانی به ضیوف الرحمن در جلسات مشترک روحانیون معزز کاروانهای عمره در بعثه مقام معظم رهبری ؛جلسات مدیران ثابت و نشستهای مشترک مسئولین ستادهای عملیات عمره شرکت کردند.

رضائی افزود:ایشان همچنین در نشستهای فشرده و مختلفی با جمعی از مسئولین شرکتها و مؤسسات کشورعربستان که طرف قرارداد جمهوری اسلامی ایران بوده و وظیفه تأمین خدمات و امکانات زائرین ایرانی را در بخشهای مختلف از قبیل اسکان’حمل و نقل و تغذیه برعهده دارند دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدارهای مستمر و روزانه که با وزیر و معاون وزیر حج و همچنین شرکتهای سعودی صورت می گرفت ضمن مرور فعالیتها و عملکرد سالجاری آنها و طرح برخی ملاحظات و نواقصی که موجب کاهش رضایتمندی زائرين می شود بر ضرورت برنامه ریزی های بلند مدت و توسعه زمینه های مطلوب کمی و کیفی برای خدمات رسانی به ضیوف الرحمن را تأکبد داشت.

غلامرضا رضائی اظهار داشت : با توجه به توسعه های گسترده و بی نظیری که هم اکنون در شهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره در حال انجام است و بهمین سبب تخریب بسیاری از هتلهای اطراف حرمین شریفین در حال انجام است؛بالطبع زائرین تمامی کشورهای جهان اسلام در آینده ای نزديك با کمبود ظرفیت اسکان روبرو خواهند بود.

ایشان ضمن اشاره به افزایش 68در صدی سهمیه عمره گزاران ایرانی و موفقیت اعزام ایشان پس از ۳۵ سال در نيمه ماه صفر گفت : در حال حاضر تعداد عمره‌گزاران ايراني که وارد سرزمین وحی شده اند به مرز ۷۰۰ هزار نفر رسيده است و به یاری خداوند متعال حضور زایرین در عربستان تا هجدهم ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت.
وی اذعان داشت : در حال حاضر برنامه ریزی و متقاعد کردن سرمایه گزاران سعودی در راستای احداث هتل جهت بهره برداری زائرین معزز از اولویت خاصی برخوردار است.

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان ضمن اشاره به موانع و مشکلات پیش رو در راه خدمت رسانی بهینه به میهمانان خداوند گفت : طرحهای متعددی در این رابطه فی مابین ریاست سازمان حج و زیارت و شرکتهای با سابقه و توانمند سعودی که دارای توانمندی مالی و تجربه موفقی در بخش هتل سازی هستند انجام پذیرفت و مطالعاتی پیرامون این موضوع بطور جدی در دستور کار برخی شرکتها قرار گرفت که انشاء الله خبرهای خوب آن در آینده ای نزدیک از زبان ریاست محترم سازمان مطرح خواهد شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.