پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقدامات سازمان حج و زیارت در راستای شکوفایی معنوی نسل جوان

اقدامات  سازمان حج و زیارت در راستای شکوفایی معنوی نسل جوان

رئیس سازمان حج و زیارت برنامه های این سازمان در راستای شکوفایی ظرفیت ها و رشد معنوی نسل جوان کشور را تشریح کرد.

'سعید اوحدی' همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در گفتگویی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت : با توجه به اینکه جوانان کشور امیدهای آینده میهن اسلامی هستند ، اجرای هر برنامه ای که به رشد و تقویت مبانی فرهنگی آنها کمک کند لازم و ضروری است.

وی افزود: در این راستا در عمره سالجاری زمینه تشرف 4000 زوج جوان را فراهم کردیم تا این عزیزان اولین روزهای آغاز زندگی مشترک خود را با سفر به بیت الله الحرام آغاز کنند. همچنین زمینه اعزام 2600 دانش آموز نخبه فراهم شد که با همکاری سازمان دانش آموزی برنامه های فرهنگی متعددی در سرزمین وحی برای آنها اجرا شد که انشالله تأثیرات به سزایی در پشرفت معنوی آنها داشته است.

 رئیس سازمان حج و زیارت به اعزام دانشجویان و طلاب اشاره نموده و خاطر نشان کرد : در عمره جاری 17000 دانشجو و اعضای هیأت علمی و 4500 نفر از طلاب حوزه علمیه در خیل مشتاقان به سرزمین وحی قرار گرفتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با فراهم نمودن شرایط اعزام جوانان به سرزمین وحی و اماکن مقدسه ، گام مؤثری برای تثبیت مبانی دینی جوانان برداشته شود که بدیهی است این اقدام موجب شادابی و طراوت روحی و رفع عطش معنوی نسل جوان و گسترش فرهنگ و معارف دینی و اثر گذاری الگوهای ارزشی متأثر از برکات فرهنگ زیارت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نیز برنامه های ویژه جوانان در عمره جاری را تشریح کرد و گفت: برگزاری جشنواره ها و مسابقات و اهدای جوائز، بازدید علمی از اماکن تاریخی از جمله موزه مدینه منوره و برگزاری زیارت دوره های اختصاصی و پربار ویژه جوانان از برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در زمینه رشد و شکوفایی معنوی نسل جوان کشور بوده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره از اجرای برنامه های پیاده روی از حرم نبوی (ص) تا احد ، تشکیل حلقه های قرآنی متشکل از جوانان، جلسات پرسش و پاسخ عقیدتی و هم اندیشی با دانشجویان اهل سنت و تشکیل جلسات ویژه با دانش آموزان به عنوان دیگر برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در عمره جاری نام برد.

یقیناً این نوع برنامه های فرهنگی خاطره خوشی از سفر مقدس عمره و تعالیم انسان ساز و ارزشمند آن بر جای نهاده و آثارش در طول زندگی زائران بویژه جوانان این سرزمین ماندگار خواهد بود .

 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.