پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری جلسه هم اندیشی کارگزاران زنجان با حضور رئیس سازمان حج و زیارت

برگزاری جلسه هم اندیشی کارگزاران زنجان با حضور رئیس سازمان حج و زیارت
مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و رزیارت ظهر امروز سه شنبه مورخ 20/3/93 در جلسه هم اندیشی کارگزاران استان شرکت کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام زائرین حج تمتع از فرودگاه زنجان برای نخستین بار در سال جدید خبر داد و اظهار داشت امیدوارم پرواز به عتبات عالیات نیز با برنامه ریزی های به عمل آمده از فرودگاه زنجان انجام شود.

وی تصریح کرد: امسال برنامه ریزی ها برای موسم حج پیش از موعد مقرر انجام شده و برنامه ریزی های لازم به عمل آمده و امیدواریم در ایام حج تمتع همه امور بر اساس برنامه ریزی های انجام پذیرد.

وی ابراز کرد: امسال پرداخت وجوه حج تمتع دردو قسط انجام شده و با توجه به تکمیل کاروان های حج و پایان یافتن ثبت نام ها در حال حاضر معاینات پزشکی و دوره های آموزشی در کاروانها آغاز گردیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در حج امسال طرح انطباق برای رعایت حال زائران زن به مرحله اجرا در خواهد آمد و مقرر شده است 60 پزشک زن به طور مرتب در درمانگاههای حج و زیارت در مدینه منوره و مکه مکرمه به زائران  زن خدمات پزشکی ارائه دهند.

رئیس سازمان از کاهش هزینه 10 درصدی اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت : حدود 6 میلیون نفر به مدت 5 سال در صف تشرف قرار گرفته اند که با کاهش زمان سفر از 12 به 10 روز توانسته ایم تعداد اعزام زائران را افزایش دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: انتظارات و حاجات ارزشمند در موسم حج در دل هر زائری که توفیق تشرف پیدا می کند، رضایت دل امام زمان (عج) بوده و در طول تاریخ دو تفکر در مورد انتظار و غیاب امام زمان (عج) داشته است.

وی بیان کرد:  طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی کار گروهی درسازمان حج و زیارت برای یافتن تجلی 4 کلید واژه در این حوزه تشکیل شده و همه فرآیند خدمت باید مصادیق مدیریت جهادی باشد.

اوحدی در ادامه گفت : در راستای تحقق این اهداف در تلاشیم تا حضور میدانی و نشست صمیمی با کارگزاران و سرمایه های سازمان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با تلاشهای انجام شده برنامه ریزی های حج تمتع سال 93، در موسم حج سال 92 انجام شده و این امر تأثیر به سزایی در ارائه مطلوب و بهینه خدمات کمی و کیفی به زائران دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با تأکید بر لزوم مباحث فرهنگی در زمینه حج گفت: کارگزاران به عنوان خادم حاجیان خدمت کنند و بدانند رعایت اخلاق و نقد پذیری  باعت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به زائران خواهد بود و سرلوحه امور قرار گیرد.

در ادامه این مراسم حجت السلام و المسلین  آقای دکتر سید جواد مظلومی معاون  فرهنگی بعثه مقم معظم رهبری ابراز داشت:  کارگزاران حج در خط مقدم برنامه های فرهنگی در موسم حج و عمره هستند.

وی افزود:در حوزه فرهنگی علاوه بر روحانیون همه افراد کاروان که مشغول ارائه خدمات به زائران هستند باید کار فرهنگی کرده و در این بخش  سهیم باشند.

فرامرز بابائی مدیر حج و زیارت استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی مدیریت حج و زیارت استان کمبود نیروی کارشناس و خبره در کارگزاری ها را از معضلات  مهم دانستند که باید  با برنامه ریزی این کمبود نیز برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه نیروهای متخصص در این بخش به سن بازنشستگی رسیده و باید به دنبال جایگزین مناسب برای این افراد باشیم.

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.