پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امنیت سفر درگرو رعایت توصيه هاي حراستي

امنیت سفر درگرو رعایت توصيه هاي حراستي

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ازعربستان، محمد عسگری مسئول حراست مكه مكرمه مهمترین نگرانی و دغدغه این واحد را در ایام اعیاد شیعیان،توزیع شیرینی و شکلات درحرمین شریفین توسط زائرین دانست.

این مسئول ضمن اشاره به ممنوعيت توزیع شیرینی و شکلات درمسجدالحرام و مسجد نبوی(ص)از زائرین محترم خواست تا حتی المقدور از همراه داشتن آن نیز خودداری نموده زیرا زمینه بازداشت و دستگیری ایشان را فراهم می نماید.

از دیگر مواردی که موجبات بروز خسارات مالی برای میهمانان خدا به ارمغان می آورد را اضطراب و استرسی دانست که زائرین محترم قبل ازاحرام در مسجد شجره و همچنین تا پایان انجام اعمال عمره دارند

وی گفت : وجود این اضطرابها عواقب خوبی با خود به همراه ندارد و گاه ممکن است زائرین اشیاء ذی قیمت خود را در حد فاصل حضور درمسجد شجره تا زمان احرام دراتوبوس و مکانهای مختلف این مسجد جا گذاشته یا مفقود نمایند.

عسگری ضمن توصیه به زائرین در خصوص دقت در حفظ وسایل شخصی خود از مدیران کاروانها خواست تا بیش از پیش نسبت به توجیه زائرین در این زمینه ها اهتمام ورزند.

 وی هچنین از کلیه زائران خواست هنگام تخلیه اتاق ها در زمان خروج از هتل های محل اقامت خود،ترک اتوبوس هاي درون شهري و برون شهري ودر فرودگاه جده در جمع آوری کلیه وسایل خود دقت کافی و وافی را داشته باشند.           

عسگری به امکانات موجود دراختیار زائرين از جمله اتوبوسهای درون شهری که وظیفه انتقال زائرین معزز به حرمین شریفین و بالعكس را دارند اشاره کرد واذعان داشت:ما از زائرین بالاخص بانوان محترمه تقاضا داریم که بصورت انفرادی تردد ننموده و سعی کنند حتی الامکان جهت تشرف به مسجد الحرام و خرید سوغاتی بصورت گروهی اقدام نمايند.

محمد عسگری توصیه نمود تا عزیزان زائر به میزان لازم وجه نقد با خود همراه ببرند نه بیشتر و درهنگام عبور از خیابانها نهایت دقت را داشته باشند زیرا همانگونه که می دانید وسایل در حرکت ،بیش از آن چه ما تصور مي كنيم به ما نزدیکترند.

ممنوعیت برداشتن هر نوع شیئي از روی زمین به خصوص در مسجد النبی و مسجد الحرام از ديگر مواردى است که زائرین می بایست رعایت نمایند.

وی افزود:از زائران درخواست داریم در ارتباط با عوامل بومی هتل ها دقت بیشتری بعمل آورند به دلیل تفاوت در فرهنگ های دو کشور،گاهی اوقات برقراری ارتباط نا مناسب می تواند خسارات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.