پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امداد و پيگيري از پرکارترین واحدهای خدمتگزار زائرین است

امداد و پيگيري از پرکارترین واحدهای خدمتگزار زائرین است

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج نیوز از عربستان،در راستای ارتقاء خدمت رساني به زائران بيت الله الحرام واحدی به نام امداد و پيگيري درتشکیلات سازمان حج و ز یارت وجود دارد و همانگونه که از نامش پیداست وظایف متعددی از جمله پیگیری امور مختلف زائرین را، حین سفر و بعد از سفر به عهده دارد.

زائرین بیت الله الحرام میتوانند در صورت مواجه با یکی از موارد ذیل به واحد امداد و پیگیری مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن از خدمات این مرکز استفاده نمایند.محل استقرار این واحد در ستاد عمره واقع در طبقه  Pهتل دارهادی مکه مکرمه است.

از جمله خدمات ارائه شده توسط این واحد به قرار ذیل است:

  1. رسیدگی به اشیاء و اموال مفقود شده یا سرقت شده زائرین

  2. صدور شناسنامه وضعیت مصدومین و حادثه دیدگان

  3. اقدامات بیمارستانی جهت نوزادان متولدین عربستان

  4. اخذ برگه تولد و هماهنگی با فرودگاه جهت اعزام به ایران

  5. صدور برگ عبور برای زائرینی که گذرنامه خود را مفقود نموده اند

  6. امور مربوط به زائرین متوفی در عربستان

  7. پیگیری امور مربوط به بیماران

  8. پیگیری امور مربوط به زائرینی که به هر نحو دستگیر و بازداشت می شوند

  9. جستجو و راهنمائی زائرین ایرانی گم شده درعربستان

  10. ىر اين خصوص با عبدالحسن ساكي مسئول واحد امداد و پيگيري ستاد مكه  که از آزادگان سرافراز میهن اسلامی است به گفتگو نشسته ایم .

مسئول واحد امداد و پيگيري ستاد مكه ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمت گزاری به میهمانان خداوند گفت: سازمان حج و زيارت در جهت ارتقاي خدمات رساني به زائرین بيت الله الحرام، همه ساله با شركت‌هاي بيمه قراردادي جهت پوشش بيمه‌اي زائران منعقد مي‌كند. در اين قرارداد كه بار زائران از 48 ساعت قبل از پرواز تا 48 ساعت بعد از ورود به ایران تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد.































زائرين محترم در صورت مواجه با مشكلاتي از قبیل گم شدن بار، بروز تصادف، بيماري و فوت یکی از همراهان مي‌توانند با مراجعه به واحد امداد و پیگیری كه در محل ستادهاي مدينه و مكه استقرار دارد نسبت به تكميل فرم‌هاي مربوطه و پیگیری روند این  مشکلات احتمالی  و دريافت غرامت در ايران اقدام كنند.































وي افزود: در مواقعی كه خبر دستگيري یکی از زائرين به اين واحد اطلاع می رسد، نماينده اين واحد در اسرع وقت جهت پيگيري علل دستگيري در محل حاضر ،اقدامات لازم را انجام میدهند.















ساکی اظهار داشت : در بحث تصادفات هم به محض مطلع شدن همكاران در بيمارستان حضور يافته و نسبت به طي مراحل قانوني و دفاع از حقوق زائران اقدام مي‌كند. در نهايت با اخذ نظر زائر در مورد رضايت يا عدم رضايت از فرد خاطي اقدام لازم را در اين مورد انجام مي‌دهند.































ايشان درپایان گفت: از کلیه زائرین تقاضا داريم تا ضمن رعايت قوانين و مقررات كشور عربستان نسبت به توصيه‌هايي كه از طرف مديران راهنما و يا واحد اطلاع رساني و روابط عمومي صادر مي‌شود اهتمام ورزند تا مشكلي به وجود نيايد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.