پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج خطاب به مادر شهید بهروز صبوری: عزت، امنیت و هویت کشور مدیون وجود بهروزها و مادران شهداست

رئیس سازمان حج خطاب به مادر شهید بهروز صبوری: عزت، امنیت و هویت کشور مدیون وجود بهروزها و مادران شهداست

رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز طی دیدار صمیمی با جمعی از کارکنان خدوم سازمان بهشت زهرا(س) که مادر شهید صبوری نیز در آن حضور داشت، گفت : عزت، امنیت، و هویت کشور و نظام مدیون  وجود بهروز و بهروزها و مادران شهدا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی در این دیدار که با حضور مهندس توکلی نژاد مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) انجام گرفت، گفت: شما پرسنل خدوم بهشت زهرا(س) با عشق و ایمان خود در این راه قدم برداشته اید و خداوند توفیق بزرگی نصیب شما کرده است.

وی افزود: شما عزیزان در حوزه ای فعالیت می کنید که ورود به آن حوزه جز با ایمان و عشق میسر نیست و تلاش شما مایه آرامش جمعی است که عزیزان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار که مادر شهید بهروز صبوری نیز در آن حضور داشت، بیان کرد: عزت، امنیت، و هویت کشور و نظام مدیون  وجود بهروز و بهروزها و مادران شهدا است و ما انسانهای زمینی هرچه تلاش کنیم نمی توانیم آنچه در دلهای آسمانی شما پدران و مادران شهدا است،  درک کنیم و باید از شما عزیزان به عنوان الگوهای ایثار جامعه درس بگیریم.

وی با اشاره آیه ی لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتاً بیان کرد: بر اساس فرموده قرآن شهدا زنده  اند و در نزد پروردگار دارای روزی هستند، آنان خوشحال و مسرورند و در قله های کمال از ما که به آنان ملحق نشده ایم، دعوت می کنند تا در راهشان گام برداریم و پیام بشارت شهدا هرلحظه و هر ثانیه در جهان جاری است.

مهندس اوحدی در بیان جایگاه خانواده شهدا اظهار داشت: امام خمینی(ره) که خود مجتهد و ولی فقیه بود و جایگاه او در تاریخ بعد از ائمه (ع) قرار می گیرد، می فرماید: خانواده شهدا چشم و چراغ این نظام و مملکت هستند و شما عزیزان چراغ راه ما هستید. به فرموده حضرت زهرا(س) مادر بزرگترین مدرسه است و شما مادران شهدا مدرسه انسان سازی و الگو سازی برای جامعه هستید.

رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به اتفاقات اخیر در عراق گفت: اتفاقات امروز عراق بدست کسانی رخ داده است که چشم دیدن شهدا را ندارند اما داعش و سایر گروه های تکفیری که دشمن ارزشها هستند، ریشه کن خواهند شد.

وی اشاره به شکست برنامه ها و نقشه های دشمن در منطقه ادامه داد: دنیای استکبار سه سال در سوریه تمام امکانات خود را بسیج کرد اما در نهایت مفتضحانه شکست خورد و انتخابات اخیر سوریه که به بهترین شکل انجام گرفت، شاهد بر این مدعاست.  امروز  شاهدیم جمهوری اسلامی علی رغم همه هجمه ها با تکیه بر ارزشها و خون شهدا با عزت و افتخار پیروز میدان است و دیدیم که اخیرا نماینده وزارت خارجه امریکا عنوان کرد که ایران قدرت مطلقه منطقه است.

مادر شهید بهروز صبوری نیز که در این دیدار حضور داشت ضمن تقدیر از تلاش های صادقانه و مخلصانه همه دست اندرکاران گفت: بهروز تنها برای من نبود، بهروز برای اسلام، کشور و همه مردم بود.

گفتنی است شهید بهروز صبوری 31 سال پیش در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار در حالی که 17 سال بیشتر نداشت به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند.

مادر شهید صبوری که سالها منتظر شنیدن خبری از فرزندش بود، مانند دیگر مادران انتظار به دنبال عزیزش می‌گشت او حتی چندین بار به منطقه سومار و محل شهادت پسرش می‌رود تا بلکه نشانی از او پیدا کند تا اینکه پنج‌شنبه 8 اسفند ماه 92 طبق اعلام معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر احراز هویت شهید بهروز صبوری اعلام شد.

پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه 1389 در این محل آرام گرفته بود و هویت این شهید بعد از گذشته سه سال از خاکسپاری با آزمایش DNA شناسایی شد.

شناسایی شهید صبوری بدین شرح بوده که نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک اطلاعات ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود، تطابق پیدا کرد و هویت بهروز مشخص شد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.