پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاكيد سرپرست حجاج ايراني بر اجراي طرح تعالي حج

تاكيد سرپرست حجاج ايراني بر اجراي طرح تعالي حج

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه طرح تعالي حج بسيار جامع است، اجراي آن را در اهداف تحقق سياست‌هاي حج و زيارت بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: خوشبختانه براي تحقق اهداف و سياست‌هاي حج وزيارت، برنامه‌ريزي خوبي صورت گرفته است، اما براي اجرا آن نياز به برداشتن گام‌هاي اساسي است.

 به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، در همايش مديران ستادي استاني و نهادهاي همكار با حج زيارت در مشهد مقدس، بر اجراي طرح تعالي حج تاكيد كرد و خواستار توجه هر چه بيشتر مسوولان و كارگزاران حج به اين مهم شد.

وي با بيان اينكه طرح تعالي حج بسيار جامع است، اجراي آن را در تحقق اهداف سياست‌هاي حج و زيارت بسيار مهم دانست و تاكيد كرد: خوشبختانه براي تحقق اهداف و سياست‌هاي حج وزيارت، برنامه‌ريزي خوبي صورت گرفته است، اما براي اجرا آن نياز به برداشتن گام‌هاي اساسي است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: طرح تعالي حج يك بازنگري اساسي در مجموعه حج گزاري بشمار مي‌رود كه در اين طرح نقاط ضعف بررسي و طرح‌هاي نو جايگزين طرح‌هاي قديمي مي‌شود.

سرپرست حجاج ايراني، ضمن استقبال از ارائه ديدگاه‌ها زائران، مديران و مسوولان تصريح كرد: هميشه اعلام كرده‌ايم كه آماده پذيرش انتقادآت و پيشنهادات شما هستيم و بدانيد كه اين ايده‌ها و نقطه و نظرات شما در گروه‌هاي كارشناسي بررسي و پيگيري مي‌شود و اميدواريم تمامي مديران نيز به پيشنهادات خوبي كه ارائه مي‌شود، جامعه عمل بپوشانند.

وي با بيان اينكه جهان امروز عصر پيشرفت تكنولوژي است، تصريح كرد: گرچه برخي روش‌هاي سنتي در برنامه‌هاي اجرايي حج خوب است، اما با پيشرفت‌هاي حاضر بايد از فناوري‌هاي روز جهان بهره‌بگيريم و در كارهايمان سرعت بخشيم تا زائران حجي راحت و مطلوب به جا آورند.

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در بخش ديگري از سخنان خود به ارزيابي دفاتر خدماتي پرداخت و گفت: بايد سهميه دادن به دفاتر خدماتي را با ملاك‌هاي صحيح ارزيابي كنيم و آن‌هايي كه به وظايف‌شان عمل كردند تشويق و كساني كه در اين امر كوتاهي كردند، درباره فعاليت آن‌ها تجديد نظر شود.

وي از مديران به عنوان نمايندگان حج وزيارت ياد كرد و از آن‌ها خواست عيون حج وزيارت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با تاكير بر ضرورت استفاده بهينه از جلسات آموزشي، اظهار داشت: همه ما وظيفه داريم تمام تلاش خود را براي آرامش روحي و رواني زائران به كار ببنديم. نبايد بگذاريم وقت زائران حتي به اندازه اندك در جلسات تلف شود.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت‌هاي روحانيون در كاروان‌ها اشاره كرد و از اجرا شدن طرح سطح بندي روحانيون كاروان‌هاخبر داد.

سرپرست حجاج ايراني گفت: بعثه مقام معظم رهبري در تلاش است تا طرح سطح بندي روحانيون كاروان‌ها را متناسب با هر كاروان و زائر اجرايي كند و در اين زمينه آموزش‌هاي جديد و جدي از جمله درسنامه آموزشي را برنامه‌ريزي كرده ايم.

وي بهره‌گيري از روحانيون بومي را در كاروان‌ها بسيار با اهميت برشمرد و افزود: خوشبختانه روحانيون خوش ذوق و خوش سليقه و با استعدادي در استان‌ها وجود دارند و بايد روحانيون متناسب با استان‌ها در كاروان‌ها تخصيص داده شوند.

شايان ذكر است،‌همايش دو روزه مديران ستادي و همكار سازمان حج و زيارت از روز چهارشنبه در مشهد آغاز شده و تا امروز نيز ادامه خواهد داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.