پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول تداركات ستاد عمره مكه خبر داد:

ابراز رضايت بيش از ۸۰ درصد زايران از نحوه تداركات عمره

ابراز رضايت بيش از ۸۰ درصد زايران از نحوه تداركات عمره
مسئول تداركات ستاد عمره مكه همچنين از نظارت بر كار پخت و توزيع غذا بين زايران خبر داد و گفت: فرم‌هاي نظرسنجي بين زايران درخصوص ارزيابي از نحوه تداركات و غذاي ارايه شده توزيع شده است كه معمولا بيش از ۸۰ درصد زايران از اين موضوع ابراز رضايت كرده اند.

مهدي جاوري مسئول تداركات ستاد عمره مكه، از برگزاري كارگروه آسيب شناسي ماموريت ها و وظايف محول حوزه تداركات ستاد عمره در پايان عمليات عمره مفرده امسال خبر داد.

جاوري ادامه داد: هدف از برگزاري اين كارگروه بررسي نقاط قوت و ضعف ماموريت‌هاي حوزه تداركات در ستاد حج است.

وي گفت: جلسات اين كارگروه بعداز پايان عمليات عمره امسال (بعد از ماه مبارك رمضان) تشكيل خواهد شد و تلاش خواهيم كرد با رفع نقاط ضف و كاستي‌ها بتوانيم خدمات مناسب‌تري در اختيار زايران بيت الله الحرام بگذاريم.

جاوري در بخش ديگري از اين مصاحبه به ماموريت‌ها و وظايف تداركات ستاد عمره اشاره كردو گفت: در حال حاضر دو اشپزخانه مركزي در مدينه منوره (دخيل و زين) و دو اشپزخانه مركزي در مكه مكرمه (ابوجدائل و قحطاني) كار اماده سازي و پخت غذاي گرم براي زايران ايراني را برعهده دارند.

وي گفت: در مكه مكرمه آشپزخانه‌هاي ابوجدائل و قحطاني به طور متوسط روزانه بالغ بر ۳۶ هزار پرس غذاي گرم براي دو وعده ناهار و شام آماده مي‌كنند كه كار سنگين و در عين حال مهمي است.

جاوري گفت: نيروهاي فعال در آشپزخانه مركزي شهر مكه به صورت شبانه روزي در حال فعاليت هستند تا برنامه غذايي زايران در سه وعده صبحانه؛ ناهار و شام به موقع و بدون هيچ كاستي انجام شود.

مسئول تداركات ستاد عمره مكه همچنين از نظارت بر كار پخت و توزيع غذا بين زايران خبر داد و گفت: فرم‌هاي نظرسنجي بين زايران درخصوص ارزيابي از نحوه تداركات و غذاي ارايه شده توزيع شده است كه معمولا بيش از ۸۰ درصد زايران از اين موضوع ابراز رضايت كرده اند.

وي همچنين از ماموريت جديد حوزه تداركات در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: در ماه مبارك رمضان دووعده غذاي گرم براي افطار و سحر زايران اماده و توزيع مي‌شودو براي اندسته از زايراني كه به دلايل مختلف امكان روزه گرفتن ندارند نيز غذاهاي بسته بندي شده براي استفاده در اتاق‌ها زايران توزيع خواهد شد.

وي از جدول غذايي ويژه ماه رمضان در مكه مكرمه براي زايران كشورمان سخن گفت و افزود: باتوجه به گرماي بالاي ۴۰ درجه درشهر مكه و روزه داري زايران كه معمولا با كم شدن آب بدن همراه خواهد بود؛ در ماه رمضان بين كاروان‌هاي ايراني ميوه و نوشيدني‌هاي مناسب ماه مبارك توزيع خواهد شد.

جاوري در خصوص تهيه مواداوليه براي پخت ۳۶ هزار پرس غذاي روزانه در مكه مكرمه گفت: مواد اوليه در امور كلان مانند برنج، روغن؛ گوشت؛ مرغ و ماهي و حبوبات درعربستان خريداري و تهيه مي‌شود.

وي افزود: در گذشته براي اموري نظير نظافت و شستشوي ظروف و تخليه اجناس براي اشپزخانه مركزي در مكه از كارگران و نيروهاي محلي استفاده مي‌شدكه با تدبير انجام شده اين كار نيز به نيروهاي داوطلب ايراني واگذار شده است كه به حمدالله استقبال خوبي نيز از اين موضوع بعمل امده است.

وي گفت: تلاش شده تا بهترين و مرغوبترين اجناس و كالاي موردنياز براي زايران خريداري شود ودر امر خريد و توزيع و پخت نظارت‌هاي دقيقي از سوي ستاد عمره صورت مي‌گيرد.

مسئول تداركات ستاد عمره مكه در پايان با بيان اين مطلب كه «حق زاير را بايد در همه حوزه هابه درستي ادا كنيم» گفت: همه اقدامات در ستاد عمره با هدف كسب رضايت الهي در پذيرايي از ضيوف الرحمان صورت مي‌گيرد و اميداريم كه بتوانيم وظايف محوله را به درستي انجام دهيم.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.