پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسعود اخوان مدیرکل عتبات اعلام کرد

چگونگی خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات مرتباً رصد می شود.

چگونگی خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات مرتباً رصد می شود.

مسعوداخوان مدیرکل عتبات توجه به مسولیت سازمان حج و زیارت و به منظور اطلاع از وضعیت خدمات ارائه شده به زائران در ایران و بویژه عراق و ارزیابی آن، سامانه نظارتی فَهداک (فرآیند هدایت و کنترل عزیمت زائران به عتبات عالیات) طراحی و پیاده سازی گردید. از ویژگی های این سامانه جامعیت آن و در اختیار گزاردن وضعیت خدمات در سریعترین زمان ممکن(در شرایط فعلی با تاخیر حداکثر 24 ساعت) به مسولان اجرایی و مدیران سازمان در سطوح مختلف می باشد.
 وی افزود:از مهمترین کارکرد سامانه فهداک می توان به اطلاع از وضعیت موجود در ارائه خدمات و در نتیجه تصمیم سازی برای اتخاذ روش های مناسب اصلاح وضعیت موجود اشاره کرد. بر مبنای اطلاعات موجود در این سامانه طی دو سال گذشته در حوزه های اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تغذیه و . . . روند بهبود وضعیت را شاهد می باشیم.
 کارکرد دیگر این سامانه بررسی روند سطح خدمات در طول دوره های مختلف می باشد. بعنوان مثال می توان به ارزیابی مقایسه ای بین دوره بعد از ماه مبارک رمضان(بعلت تعطیلی 20 روزه در این ماه و امکان رفع نواقص از هتل ها، آشپزخانه ها، اتوبوس ها و . . . ) سال جاری و مدت مشابه در سال گذشته اشاره داشت. این مهم به مجریان و مدیران سازمان حج و زیارت امکان اطلاع از روند ارائه خدمات به زائران را در طول یکسال گذشته را فراهم می کند.
 در حال حاضر وضعیت خدمات در حوزه های مختلف بشرح زیر می باشد. نمره اعلامی از 100 می باشد.
 1 – نمره مستَخرجه در حوزه اسکان
نجف اشرف : 79  کربلای معلی : 77   کاظمین/بغداد : 80
 2 – نمره مستخرجه در حوزه حمل و نقل
  مسیر مرز تا نجف اشرف : 81  مسیر کربلای معلی تا کاظمین : 82
 3 – نمره مستخرجه در حوزه تغذیه :
  نجف اشرف : 76  کربلای معلی : 73   کاظمین/بغداد : 76

شایان ذکر است ارزیابی فوق از حدود 4000 فرم ارزیابی استخراج و در سال جاری نسبت به  سال گذشته در شاخص های ارزیابی در همه حوزه ها شاهد رشد 5 تا 10 درصد می باشیم.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.