پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر حداد عادل در مکه مکرمه

دولت بايد عمره‌هاي دانشجويي را حمايت كند

دولت بايد عمره‌هاي دانشجويي را حمايت كند
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در سفري كه به مكه مكرمه داشت از ضرورت حمايت و پشتيباني دولت از عمره‌هاي دانشجويي سخن گفت و خاطر نشان كرد: اعزام دانشجويان به عمره يكي از راههاي افزايش و تقويت روح ديني در دانشگاه هاست و به تجربه ثابت شده كه در افزايش و تقويت سطح اعتقادات دانشجويان موثر است.

غلامعلي حداد عادل مشاور عالي مقام معظم رهبري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام حج را مدرسه بزرگ بين المللي جهان اسلام توصيف كرد و به متوليان ودست اندركاران حج و عمره توصيه كرد همه مساعي خود را براي استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي اين سفر الهي بكار گيرند.

دكتر حدادعادل كه براي انجام مناسك عمره مفرده به مكه مكرمه مشرف شده است؛ در گفت و گوي اختصاصي باخبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه اظهار داشت: هر مسلماني كه به حج و يا عمره مي‌ايد در اين مدرسه انسان سازي ثبت نام مي‌كند و اموزش مي‌بيند.

وي گفت: توصيه من به مديران؛ روحانيون كاروان‌ها و مسئولان فرهنگي حج اين است كه از ظرفيت اموزشي اين مدرسه بزرگ جهاني غافل نشوند و با چشم اموزش و تربيت به حج نگاه كنند. به طوري كه هركسي كه به حج وعمره مشرف مي‌شود بعد از اين سفر احساس كند كه رشد و تعالي معنوي داشته است و اعتقادات؛ بينش و فهمش از دين و باورهاي ديني عميق‌تر و صحيح‌تر شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين به ظرفيت منحصر به فرد حج و عمره براي ارتقاي امت اسلامي به لحاظ امور سياسي؛ اعتقادي؛ فرهنگي و اجتماعي اشاره كرد و گفت: مهمترين تاثير حج درامت اسلامي؛ تقويت اعتقاد توحيدي مردم است و كسانيكه به اين سفر مشرف مي‌شوند؛ پايه‌هاي توحيدي و اعتقادي آنها تقويت مي‌شود و اين دستاورد بزرگي است.

وي افزود: نبوت؛ شريعت، امامت، اخلاق و… همه ميوه‌هاي درخت توحيد است و حج ريشه اين درخت را ابياري مي‌كند.

ضرورت حمايت از عمره‌هاي دانشجويي

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از ضرورت حمايت و پشتيباني دولت از عمره‌هاي دانشجويي سخن گفت و خاطر نشان كرد: اعزام دانشجويان به عمره يكي از راههاي افزايش و تقويت روح ديني در دانشگاه هاست و به تجربه ثابت شده كه در افزايش و تقويت سطح اعتقادات دانشجويان موثر است.

وي گفت: به اعتقاد من بايد تا مي‌توانيم عمره‌هاي دانشجويي را تقويت كنيم و اين از سرمايه گذاري هايي است كه نه تنها هزينه نيست بلكه سود و فايده فراواني دارد.

دكتر حدادعادل گفت: دانشجويان و جواناني كه موفق به اين سفر و تشرف به مكه و مدينه را پيدا مي‌كنند؛ اين سفر در زندگي آينده انها تاثيرگذار بوده و خواهد بود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درخصوص نقش مجلس شوراي اسلامي در حمايت از برنامه‌هاي فرهنگي حج گفت: موضوع تخصيص بودجه يكي ازاقدامات مجلس است. بحمدالله سازمان حج و زيارت هزينه‌هاي اين سفر را از خود زايران تامين مي‌كند و خيلي نياز به بودجه دولت ندارد اما اگر وزارت علوم همكاري كند و وضع وامكانات بودجه اي دولت اجازه دهد مي‌توان در قانون بودجه يك نوع يارانه براي عمره دانشجويي منظور كرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.