پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از بهشت روضة النبی تا بهشت ثامن با دانشجویان عمره گزار

 از بهشت روضة النبی تا بهشت ثامن با دانشجویان عمره گزار

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۴ هزار دانشجوی عمره گزار در طرح "از بهشت تا بهشت" زائر حرم رضوی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از لبیک،محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:با توجه به تقاضای دانشجویان عمره گزار مبنی بر برگزاری سفرهای زیارتی پس از عمره و با هدف حفظ دستاوردهای معنوی سفر و تجدید خاطرات عمره،طرح از بهشت تا بهشت ویژه عمره گزاران سال جاری شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می گردد.

وی افزود:سال گذشته حدود هزار نفر از دانشجویان عمره گزار سال 92 برای اولین بار در طرح "از بهشت تا بهشت" راهی مشهد مقدس شدند که با استقبال بی نظیر ایشان مواجه شد و پیش بینی می شود که در سال جاری این رقم به حدود 4 هزار زائر رضوی افزایش یابد.

زارع گفت:در این طرح،دانشگاهیان عمره گزار از تاریخ اول تا شانزدهم شهریور ماه در بازه های زمانی سه روزه همراه با کاروان عمره خود عازم مشهد مقدس خواهند شد. عمره گزاران جهت اعلام حضور و ثبت نام در این طرح می بایست از تاریخ 2/4/93 تا 9/4/93 در سامانه ویژه طرح از بهشت تا بهشت در سایت لبیک ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد:بعد از ثبت نام و بر اساس تعداد تقاضا، برای هر کاروان سهمیه ای در نظر گرفته خواهد شد و اگر تقاضا بیش از سهمیه باشد؛ بین زائرین هر کاروان قرعه کشی خواهد شد و تمامی اعزام ها در در نیمه اول شهریور ماه خواهد بود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره گفت:در این طرح فقط دانشجویان مجرد و متاهل به همراه مدیر،معاون و روحانی کاروان خود به مشهد مقدس اعزام می شوند و کلیه هزینه های سفر اعم از تغذیه و اسکان بر عهده ستاد بوده و زائرین صرفا هزینه رفت و برگشت را پرداخت خواهند کرد.

زارع گفت:برای این طرح برنامه های فرهنگی- آموزشی ویژه ای تدارک دیده شده است و با هماهنگی هایی که با آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده برنامه های ویژه ای در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد تا زائرین دانشجو از فضای معنوی حرم بهره بیشتری ببرند.

وی افزود:هدف کلیه عوامل ستاد از اجرای این طرح و با توجه به نامگذاری آن به "از بهشت تا بهشت" این است که دانشجویان از بهشت روضه النبی تا بهشت امام رضا(ع)،بتوانند ارتباط معنوی خود را با ائمه اطهار(ع)هر چه بیشتر و بهتر حفظ کنند.

لازم به ذکر است این طرح ویژه کاروان های دانشجویان متاهل و مجرد دانشگاهی است که از 12 فروردین تا 29 اردیبهشت ماه 93 به سرزمین وحی اعزام شده اند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.