پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز کشور آغاز شد

هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز کشور آغاز شد

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع امروز(شنبه) در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از سازمان اوقاف و امور خیریه ، «ولی یار احمدی» با تشریح جزییات برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز خاطر نشان کرد: در این دوره از آزمون که از امروز آغاز شده و تا روز سه شنبه سوم تیر ماه ادامه خواهد داشت، 120 نفر از نفرات اول تا سوم برگزیدگان مسابقات استانی سازمان اوقاف در سال جاری و تعدادی از قراء ممتاز سال گذشته شرکت دارند.

وی گفت: در هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع که به مدت چهار روز در رشته قرائت در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده، قراء برگزیده در دو رشته تحقیق و ترتیل رقابت خود را آغاز کردند.

به گفته رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان، هر روز نفرات اول تا سوم 10 استان به رقابت خواهند پرداخت و در روز سه شنبه سوم تیر ماه نیز تعدادی از قاریان ممتاز آزمون خواهند داد.

یار احمدی درمورد نحوه رقابت قاریان متذکر شد: در این چهار روز، طبق برنامه ریزی تفکیک استانی، رقابت بین120 نفر شرکت کننده در بخش قرائت برگزار خواهد شد و از طریق آن اعضای کاروان قرآنی اعزام به حج تمتع انتخاب خواهند شد.

وی درمورد ترکیب اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، اعضای کاروان قرآنی را فقط قراء تشکیل نمی دهند، بلکه علاوه بر قراء، اساتید، حفاظ و اعضای گروه تواشیح نیز در این کاروان حضور خواهند داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.