پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

اعزام دریایی به عتبات در برنامه قرار نگرفت

اعزام دریایی به عتبات در برنامه قرار نگرفت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد : با توجه به اینکه رویکرد سازمان حج و زیارت کاهش هزینه های سفر به عتبات است، اعزام دریایی به عتبات در برنامه این سازمان قرار نگرفت.

'محسن نظافتی' صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: از آنجایی که کاهش هزینه های سفر عتبات از سیاست های سازمان حج و زیارت در دوره جدید اعزام ها است و اعزام دریایی به عتبات 180 هزار تومان به هزینه سفر کاروان های زمینی اضافه خواهد کرد، اعزام دریایی به عتبات با این سطح هزینه در برنامه این سازمان قرار نگرفت.

وی در این باره افزود: طی جلسات و مذاکراتی که با کشتیرانی والفجر در خصوص اعزام دریایی زائران برگزار شده ، حداقل هزینه ای که این کشتیرانی می تواند بابت سفر دریایی دریافت کند، مبلغ 180 هزار تومان است که این میزان به هزینه اعزام زمینی زائران اضافه خواهد شد اما با توجه به بررسی های صورت گرفته این هزینه جز برای افرادی که بدنبال تنوع در سفر هستند، به صرفه نخواهد بود.

نظافتی با بیان اینکه مسیر سفر دریایی عتبات از خرمشهر به بصره است گفت: رقم مدنظر سازمان حج و زیارت 70 تا 90 هزار تومان بود که مورد قبول واقع نشد و از طرفی در صورت در نظر گرفتن مبلغ 180 هزار تومان برای سفر دریایی هزینه اعزام دریایی و هوایی به عتبات با یکدیگر بسیار نزدیک خواهد بود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی و هوایی گفت: اکنون هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی حدود 900 هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 400 هزار تومان است.

پیش از این قرار بود در دوره جدید پیش ثبت نام های عتبات که از دهم تیرماه آغاز می شود سفر دریایی عتبات نیز در بسته‌های سفر گنجانده شود.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دور جدید ثبت نام های عتبات از دهم تیرماه آغاز خواهد شد و اعزام زائران از ششم مرداد ماه آغاز و تا چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است ثبت نام مرحله جدید اعزام های عتبات بدون پیش ثبت نام اینترنتی است و روند ثبت نام‌ها تا تکمیل ظرفیت کاروان ها ادامه خواهد داشت.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.