پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت،

همایش کارگزاران حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش کارگزاران حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیئت همراه و مسئولان سیستان و بلوچستان، همایش کارگزاران حج و زیارت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از زاهدان، در ابتدای همایش کارگزاران حج و زیارت، رضا کیخا مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان به ارائه  گزارشی از فعالیت های اداره حج و زیارت سیستان و بلوچستان و مسائل و برخی مشکلات موجود در اداره حج و زیارت آن استان پرداخت .

وی اظهار کرد: 10 دفتر فعال حج و زیارت در سطح استان وجود دارد و تاسیس دو دفتر در شهرهای ایرانشهر و چابهار نیز در دست بررسی و مطالعه است.

مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان افزود: درخواست‌هایی از رئیس سازمان حج و زیارت کشور داریم که امیدواریم مساعدت و همکاری کنند تا به این درخواست‌ها و مطالبات جامه عمل پوشانده شود.

کیخا گفت: بازسازی ساختمان مدیریت حج و زیارت استان، تامین نیروی انسانی، افزایش سهمیه حج عمره به ویژه رمضان، افزایش تعداد مدیران مجموعه استان و ایجاد دفتر بعثه مقام معظم رهبری در این استان از عمده خواسته‌های این مدیریت است.

نماینده کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان هم در ادامه این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به کثرت قومیت و دو گروه جمعیتی اهل سنت و اهل تشیع که بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری همواره وحدت میانشان برقرار است ، دلباخته‌گان و شیفتگان تشرف به حج و به ویژه عمره هستند.

فرازمند افزود: خدمتگزاران حج و زیارت براساس ارزش‌های جاری و ساری از هیچ کوششی در  راه خدمت به زائران دریغ نورزیده و خدمتگزار زائران هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل دلباختگی و شیفتگی مردم این استان به حج برخی از آنان از طریق کشور پاکستان مشرف می‌شوند که این اقدام خطرات زیادی برای آنها وجود دارد.

نماینده کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بنابراین از مسئولان حج و زیارت درخواست داریم تا میزان سهمیه این استان را برای اعزام به حج و عمره به ویژه در ماه مبارک رمضان افزایش دهند  تا هم‌استانی‌های ما در این زمینه دچار مشکل نشوند.

فرازمند عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت خدمتگزاران دلباخته و شایسته  سهمیه زائران این استان اندک است به طوری که امسال تعداد چهار کاروان از اهل سنت ما از تهران اعزام شده‌اند.

نماینده کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت:  حق‌الزحمه دفاتر زیارتی این استان نسبت به جاهای دیگر به ویژه تهران با توجه به زحمات زیادی که متقبل می‌شوند کمتر است که در این زمینه لازم است توجه بیشتری شود.

فرازمند افزود: در خصوص تعداد پروازها، در خراسان جنوبی هر 5 روز یک پرواز عمره انجام می گیرد در حالی که در سیستان و بلوچستان هر 10 روز یکبار یک پرواز انجام می شود که  این مورد هم توجه مسئولان را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: ساختمان فعلی این مدیریت با توجه به محل استقرار آن می‌تواند برای فضاهای دیگر کاربردی‌تر باشد لذا درخواست داریم نسبت به چاره اندیشی برای ساختمان این مدیریت نیز همت گمارده شود.

نماینده کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تلاش زیادی که مجموعه با اتکال به وحدت در امر خدمتگزاری به زائران با پرسنل کم انجام می دهد از چارت سازمانی لازم برخوردار نیست که توجه مسئولان به این مهم ضروری است.

فرازمند گفت: ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام زمانی معاون بعثه مقام معظم رهبری از ایشان درخواست استقرار دفتر بعثه رهبری را در سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از روحانیون واجد شرایط استانی که آشنا با فرهنگ، آداب و رسوم و گویش منطقه هستند، داریم.

وی افزود: امر  آموزش که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است در طی این 14 سال با توجه به نقایصی موجود با اثربخشی بسیار مطلوبی  نیز همراه بوده اما لازم به یادآوری است استان از مکان و منابع مالی مناسب در امر آموزش برخوردار نیست.

نماینده کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از مسئولان درخواست داریم با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان در خصوص راه اندازی مرکز علمی کاربردی حج و زیارت عنایت داشته باشند تا با بدین طریق با تجهیز کارگزاران استان به دانش روز خدمات بهتری به زائران و حجاج ارائه گردد.

فرازمند خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است  بتوانیم طبق تکالیفی که از سوی سازمان برای ما مقرر شده و با شوق خدمت به زائران ائمه اطهار (ع) و با راهنمایی و ارشاد مسئولان امر ، همراه با بصیرت در  مسیر نورانی خدمت به حجاج و زائران  گام‌های مثبتی برداریم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.