پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افزایش 68 درصدی اعزام ها در عمره جاری

افزایش 68 درصدی اعزام ها در عمره جاری

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران به عمره مفرده در مقایسه با سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ˈسعید اوحدیˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان افزایش تعداد عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی را از مهمترین اقدامات سازمان حج و زیارت در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: امسال بیش از 800 هزار عمره گزار از سراسر کشور به خانه خدا اعزام شدند که در مقایسه با آمار اعزام 490 هزار نفری سال گذشته حدود 68 درصد در تعداد عمره گزاران اعزامی افزایش داشته ایم.

وی افزود: تعداد حجاج اعزامی هر کشور بر مبنای آنچه در سازمان کنفرانس اسلامی مصوب شده، یک هزارم جمعیت آن کشور است که البته در این سالها به دلیل اجرای طرح توسعه حرمین شریفین  20 درصد کاهش سهمیه برای تمامی کشورهای اسلامی اعمال شده است که بر این اساس سهمیه ایران مشابه سال گذشته 64 هزار نفر شامل زائر، عوامل و خدمه کاروان ها می باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عمره جاری 17 هزار و 500  نفر در قالب سهمیه عمره دانشجویی و هشت هزار زوج جوان در سراسر کشور به عمره مفرده اعزام شدند.

وی ایجاد دستورالعمل جدید برای نقل و انتقال فیش حج و عمره را از جمله اقدامات مثبت سازمان حج و زیارت برشمرد و افزود: در گذشته به دلیل ممنوعیت خرید و فروش فیش عمره، بازار دلال ها بسیار فعال شده و اسناد حج و عمره با قیمت های بالا معامله می شد که امسال با آزاد سازی این مساله هر فیش با قیمت نسبتاً عادلانه خرید و فروش می شود و  بازار این فیش ها به تعادل رسیده است.

وی در پایان برنامه ریزی برای ساخت هتل در شلمچه و زائرسرا در چزابه و ساخت هتل برای اسکان زائران در عراق و ساخت اقامتگاه در مدینه منوره و احداث یک آشپزخانه مرکزی جدید در مکه از اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه توسعه زیرساخت های رفاهی و خدماتی

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.