پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ورئیس سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی 5 هزار نفری حجاج در مشهد

حج درون انسان را از زنگارها و پلیدی ها پاک می گرداند

 حج درون انسان را از زنگارها و پلیدی ها پاک می گرداند
اجتماع بزرگ آموزشی حجاج بیت الله الحرام استان خراسان رضوی با مشارکت بیش از پنج هزار زایر حج سال 91 در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد .در این همایش کم نظییر که با نظم و شکوه خاصی برگزار شد در فضایی کاملا روحانی اعمال و مناسک حج بشکل هنرمندانه ای درحضور حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت به زائران حرمین شرفین آموزش داده شد.

در آغاز این مراسم حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت طی سخنانی با تشریح اهمیت خودسازی و تقویت عنصر تقوا در موسم حج ابراهیمی گفت:کسانی می توانند عظمت و مفاهیم بلند حج را درک کنند که برخوردار از تقوای الهی باشند.

همانگونه که قرآن درخصوص میزان تاثیر پذیری از قرآن می فرماید هدی للمتقین حج نیز تنهادرون انسان های پرهیزگار را تسخیر و از زنگارها و پلیدی ها پاک می گرداند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه افزود:گاهی شرایطی برانسان حاکم می شود که او را از درک فضیلت حج ناکام می سازد.و قلب او در برابر نفوذ معنوی این عبادت انسان ساز قفل می گردد.خداوند در قرآن و در توصیف کافران می گوید: ختم الله علی افواههم و ابصارهم یعنی قلفی بر دلهای آنان آویخته شده و از درک لذت شیرین ایمان الهی محروم مانده اند.

پس انسان برای برخورداری از دستاوردهای معنوی حج باید بستر مناسب را در وجودش فراهم سازد.خداوند در قالب عبادتی همچون حج گرد و غبار معصیت ها و گناهان را از درون انسان می زداید و مزید بر آن گناهان را به حسنات تبدیل می کند.اگر کسی بتواند در هنگام انجام فریضه حج گرد وغبار پلیدی ها و معصیت ها رااز درون خود بزداید تمام وجودش کیمیا می شود.

حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت در تبیین تاثیرگذاری مواقف و مقاطع مکانی فریضه حج گفت:خداوند در عرفات یک فرصت تاریخی برای انسان مومن فراهم می کند تا درون اش را از هرگونه آلودگی پاک و تطهیر نماید و به فطت نخستین برمی گرداند.پس کار خود را از هم اکنون برای درک عظمت و فضیلت معنوی حج آغاز کنید و لحظه ای غفلت و درنگ ننمایید.پس زمینه سازی کنید،توبه نمایید و آنگاه بسوی کعبه معبود بشتابید.

حجت الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور ورئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پیامدهای مستقیم دعاها و اعمال حجاج افزود:بدانید دعاهای خالصانه شما و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این کشور را نگه داشته است.دشمنان در مقاطع گوناگون تلاش ها و ترفندهای خود را بکاربستند تا به این نظام و کشور ضربه بزنند اما دعاهای شما مومنان راستین تمامی طرح ها و بدخواهی دشمنان را نقش برآب ساخته است.و بدانید که باور عمیق به خداوند سبب نزول امداد الهی در بزنگاهها و مواقع تاریخی می شود.

بنده که در زمان جنگ 33 روزه حزب الله و 22 روز غزه در برابر رژیم صهیونیستی توفیق حضور در منطقه بعنوان سفیر را داشته ام بخوبی این امداد الهی را مشاهده نمودم و بارها هم از زبان سیدحسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی نمونه های را شنیدم.هیچ چیز جز کمک و عنایت الهی نتوانست ارتش تا بن دندان مسلح اسراییل غاصب را ذلیل و خوار نماید.ایشان عامل دوم الهی را توسل و ابراز عشق و محبت به اهل بیت پیامبر (ص) دانست و گفت:معصومین به اذن خداوند می توانند در وجود آدمی و کون و مکان دخل و تصرف کنند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.