پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در آستانه ماه مبارك رمضان اعلام شد؛

تشريح وضعيت حمل و نقل زائران ايراني درمكه مكرمه

تشريح وضعيت حمل و نقل زائران ايراني درمكه مكرمه

مسئول حمل و نقل ستاد مكه از تعطيلي دو ايستگاه حمل و نقل زايران در مكه مكرمه خبر داد و گفت: از روز جمعه ششم تيرماه حمل و نقل زايران به مسجد الحرام فقط از ايستگاه «‌غزه» در ضلع شمال شرقي مسجدالحرام انجام خواهد شد.

حسين فتحي مسئول حمل و نقل ستاد مكه در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه در خصوص علت تعطيلي دو ايستگاه «‌باب علي» و «‌شبيكه» در مكه گفت: هرساله در موسم ماه مبارك رمضان؛ محدوديت‌هاي تردد از سوي پليس شهر مكه صورت مي‌گيرد كه ستاد عمليات عمره براي ارايه سرويس بهتر به زايران؛ همه خدمات خود در حوزه حمل و نقل را در ايستگاه غزه متمركز خواهد كرد.

وي گفت: درحال حاضر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل زايران ايراني در مكه مكرمه براي عزيمت به حرم؛ اماكن مقدسه؛ فرودگاه و… را برعهده دارند كه با ورود به ماه مبارك رمضان؛ تعداد ۹ دستگاه از اين اتوبوس‌ها كاهش مي‌يابد و ۹۱ دستگاه كار ارايه خدمات را ادامه خواهند داد.

فتحي به زايران ايراني توصيه كرد باتوجه به اينكه در ايام ماه مبارك رمضان شبها در مسجدالحرام نماز تراويح (‌۱۰۰ ركعت نماز مستحبي) خوانده مي‌شود؛ ساعات مناسبي را براي تشرف به مسجدالحرام انتخاب كنند.

وي گفت: نماز تروايح معمولا بين ساعت ۲۰:۳۰ دقيقه تا ساعت ۲۴ در مسجدالحرام اقامه مي‌شود و بهترين زمان براي تشرف زايران به حرم بين ساعت ۱۲ شب تا نماز صبح است تا از فضليت شب‌هاي رمضان و سحرهاي اين ماه نيز بهره مند شوند.

مسئول حمل و نقل ستاد مكه گفت كه مديران ثابت هتل‌ها و كاروان‌ها درخصوص محدوديت‌هاي تردد در ايام ماه رمضان توجيه شده اند و اميدواريم با همكاري خوبي كه زايران محترم خواهند داشت؛ بتوانيم در خدمت رساني به زوار وعمره گزاران بهتر از سالهاي قبل عمل كنيم.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.